Ремонтът на участъка от магистрала „Тракия“ от Чирпан до Стара Загора, за който преди повече от година се въведе ограничение на скоростта от 90 км/ч, ще струва около 40 млн. лева. Ограничението на скоростта ще остане, тъй като Агенцията „Пътна инфраструктура“ не разполага с достатъчен бюджет за отстраняването на неравностите по магистралата.
Това става ясно от писмен отговор на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на въпрос на депутата от БСП за България Георги Йорданов, публикуван на сайта на Народното събрание.
В началото на октомври кабинетът отпусна на Пътната агенция допълнителни 51 млн. лева, от които 45 млн. лева за неуточнени ремонти на републиканската пътна мрежа, които ще се възлагат на поддържащите компании. Явно ремонтът на участъка не е сред тях въпреки обещанието на регионалния министър ограничението да отпадне до края на септември, т.е. отсечката да бъде ремонтирана.
Трасето с неравностите е с обща дължина 40 км. Строителството е запонало през 2003 г., като първият подучастък е въведен в експлоатация през 2007 г., а вторият – през 2011 г., посочва се в отговора на Аврамова. Изпълнител е Сдружение „Рънуей – БГ“ с водещ партньор „Пи Ес Ай“.
Гаранционният период на отсечката е бил 5 години и е изтекъл. „Понастоящем за този участък от автомагистралата се полагат грижи по линия на текущото поддържане със средства от бюджета“, обяснява Петя Аврамова.
Според нея основните причини за неравностите са свързани с интензивния трафик, включително тежкотоварното движение.
Регионалният министър допълва, че от началото на тази година за текущ ремонт и поддържка на трасето в участъка между Чирпан и Стара Загора са похарчени над 1,6 млн. лева – почти 1 млн. лева за текущи ремонти, малко под 500 хил. лева за зимно поддържане и почти 140 хил. лева за ограничителни системи. Тези дейности имат временен ефект и не могат трайно да подобрят състоянието на настилката, казва още Петя Аврамова.
Състоянието на участъка е обследвано от експерти от Института по пътища и мостове, които са направили препоръки за необходимите ремонти, посочва се още в нейния отговор.
преди 5 години Ама министърката от къде да знае милата...работила е в "Топлофикация" , не в Агенция Пътна инфраструктура отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Основни причини за неравностите по пътя не са тежкотоварните превозни средства, а некачество изпълнение на проекта(ако той е читав). Когато се проектира един път, освен характеристиките на терена върху който ще се изгражда трасе(теренът определя максималната скорост на движение), се взимат в предвид и множество фактори, единият от които е натоварването - оттам и дебелината на настилката, за да го издържи, разбира се....по проект ако дебелината на асфалтовите пластове е една, а с движението лява ръка десен джоб я съкратим наполовина и приберем средствата за лични облаги - те ти неравности още на ден 1ви от откриването на който и да е път. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години А как да стане без тол? Магистралите, противно на общественото мнение между Дунав и Родопите, изскват пари . И то страшно много. Да се построят и да се поддържат. Ако на някого не му се дават 80 лв. в едната посока, да ползва влака. Или автобуса. Защото от сегашна българска циганьорщина да не искат да си платят за ползваното, хитрите турци печалят и то яко. Тракия е най-бързият път за тировете им до западните пазари и само това би трябвало да накара народонаселението да се замисли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години След "царя" дойде на власт модерният ляв. Той какво построи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Така... тази концесия, която Царските хора бяха измислили си беше истински грабеж. Щест милярда и после 35 години събиране на ТОЛ...сега всички пропищяха, като я посикаха съмата за ТОЛа... а преди бе за винетките така. Мислиш ли, че щеще да го напишеш това ако всеки път до морето с колата ти прибират за път 80 лева в посока? Ааа и тола ще е само за Тракия...другите друг трябваше да ги плаща и обира...А за това, че политиците/хората са зле ...и друг е казвал, че матеряла е кофти :)А, че 40 милиона могат да се платят и да се приключва е видно от отсечката Пловдив-Оризово/без крадената част :)/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Когато през 2002 г някои партии и депутати под въздеиствие на големи бълтарски строителни фирми провалиха концесията на магистрала Тракия те не знаеха ли че освен да се строят магистралите трябва да се експлоотират ремонтират и реиновират което струва много пари Ако тази концесия бе осъществена още през 2008 щьхме да имаме напълно завършена магистрала от сръбската граница до морето Сега тази магистрала още не е завършена Ако концесията бе осъществена щеше да има много пари и Хемус Струма и Черно море щяха също да бъдат завършени Как може да избираме толкова неграмотни и корумпирани политици България е страхотна страна но политиците са многоооооо калпави От това страдат обикновените хора отговор Сигнализирай за неуместен коментар