“Аурубис“ ще се фокусира предимно върху стабилизиране на бизнеса на най-високо ниво, тъй като при последните инвестиции постигнахме високо ниво на операции и сега искаме да се задържи това ниво. Трябва да инвестираме в инфраструктура – пътища, водопроводи и други. Това каза Тим Курт, изпълнителен директор на "Аурубис България", президент на Германо-българската индустриална търговска камара, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
По негово мнение предстоящата рецесия няма да доведе до значителни сътресения в икономическите отношения на България с най-големият ѝ външнотърговски партьор Германия.
"Данните показват, че рецесията е тук или съвсем скоро ще ни застигне, но вярвам, че както нашата компания, така и останалите, са много по-добре подготвени отколкото преди 2009 г.", посочи още Курт. Според него пазарните механизми днес работят така, че фирмите успяват да пренасочат бизнеса си в посока, която да отложи или минимализира ефектите на рецесията.
Президентът на Германо-българската индустриално-търговска камара обясни, че бизнес отношенията между България и Германия стъпват върху стабилна основа с много високо ниво на качество, в сравнение с трети страни, както и че те не са концентрирани в определен сектор или индустрия, а добре балансирани. Затова, по негово мнение, рецесията няма да има значително влияние върху бизнеса и двустранните икономически отношения. Гостът добави, че няма спад в интереса от страна на германски компании към България, а качеството на запитванията към Камарата се увеличава.
"През последните 11-12 години сме инвестирали около 600 млн. евро. Около една трета от тях са насочени към опазване на околната среда, а останалите са за подобрения и инфраструктура".
"Имаме операции на няколко пазара, не сме фокусирани върху една страна или един бизнес", коментира Курт.
Той говори за търговската война между САЩ и Китай.
"При търговските войни винаги има губещи. В дългосрочен план не смятам, че ще има победител. За „Аурубис“ САЩ не е толкова ключов пазар, но Китай е. Никой не може да избяга от влиянието от китайския пазар".
"Нашият продукт мед е металът на бъдещето. В този сегмент не очакваме спадове", заяви той.