IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Росен Желязков: Малко не ни достигна да блокираме пакета „Мобилност“

Електронни системи ще оценяват водача по време на шофьорския изпит, обяви транспортният министър

09:37 | 11.10.19 г. 6
<p>
	<em>Снимка: МТ</em></p>

Снимка: МТ

Приемането на законодателните промени от пакета „Мобилност“ е много дълъг, сложен институционален и комплициран процес с много фази.  За съжаление малко не ни достигна да блокираме пакета. В момента сме в друга ситуация - преговаряме с останалите държави членки, преговаряме с Европарламента. Ще се опитаме да оптимизираме всички предложения, вярваме, че ще постигнем успех, защото активното участие в преговорите е предпоставка за това.

Така министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков коментира в ефира на БНТ спорния пакет и предстоящите гласувания в ЕП по него. 

Той коментира и концесията на Летище София. По думите му концесията все още не е факт, но вече е избран концесионер. „Задължително ще има нов терминал, това е едно от условията. Другите са да се увеличи пътникопотока, да има възможност за изграждане на нова писта, подобряване на условията, запазване на персонала. 550 млн. лв без ДДС е първоначалното плащане към държавата“, уточни Желязков.

Той коментира и проблемите в сектора на БДЖ, като потвърди, че в момента има недостиг на 20 локомотива, но през следващата година дефицитът ще бъде наваксан.

Относно новите мерки за практическите изпити за шофьори, Желязков обясни, че промените са свързани с подобряване работата на "Автомобилна администрация".  „Теоретичната подготовка на водачите в момента се извършва в т. нар. бели стаи. Нашето желание е да направим практическия изпит в "бели автомобили", където електронните системи ще преценяват грешките на водача, подготовката му и т.н.“, каза министърът.

В момента има два режима - лицензионен и режим по контрол на пътя. Говорим за схеми, които преминават през административна тежест, обясни Желязков.

Мерките за превенция, които се предвиждат, са да се прекъсне физическата връзка между администрация и бизнес с интегрирана система за електронно заявяване и електронно получаване. Компанията "Информационно обслужване" ще направи тази система, допълни Росен Желязков.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 6 rate down comment 0
Mohave __
преди 5 години
Това не е бизнес , а кредитна / лизингова / пирамида . 75% от фирмите имат до 5 камиона , които вероятно предоставят за ползване от големи фирми . Възниква въпросът , защо като на една голяма фирма и трябват камиони не си ги купи . Ами защото споделя / прехвърля риска . Неоправданият риск за една голяма фирма се оказва оправдан за хора които нямат нищо общо с бизнеса . Ако това е бизнес ..............................
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 6
Бидонойл
преди 5 години
30 години след края на комунизма сме си все същите. Бизнес е мpъcна дума.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 1
Mohave __
преди 5 години
Да ги подкрепяме ? Като им кажем да си продадат навреме бизнеса , че да се измъкнат от отрицателната доходност ли ! Това сега не е актуално .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 4
Лъчо
преди 5 години
Напротив, във всяка развита икономика бизнеса работи и спазва закони, плаща данъци, плаща осигуровки върху реалната заплата. А тук всеки втори е бизнесмен с два камиона, защото не иска да работи честна работа (измами, далавери, и ако може и фирмата да не е по ДДС) укриване на доходи. За това сме на тоя хал. Ние си подкрепяме бизнеса, но честния бизнес.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 8
Бидонойл
преди 5 години
Във всяка държава хората си подкрепят бизнеса. С изключение на нашата. Затова сме на г*за на Европа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 7
caller
преди 5 години
Искали били да блокират реформите, за да продължат с нелоялната конкуренция ...Който иска да работи само на чуждите пазари, като прави транспортни услуги само там, ами да си регистрира фирмата там, има това право и никой не го спира. Да си плаща данъците, да си плаща европейски заплати на шофьорите и да им плаща европейски осигуровки. Така чеще има равнопоставеност и честна конкуренция. Ние от ГЕРБ затова се казваме граждани за европейско развитие на България, защото сме да се работи по европейски и не искаме да правим нелоялна конкуренция на нашите партьори от ЕС.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още