IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Преглед на печата за 10 октомври

08:10 | 10.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

В. 24 часа

Магистрала от Видин до Ботевград през 2023 г.

797 млн. лв. отпуска правителството на регионалното министерство за пътя Видин-Ботевград. Така може реално да стартира изграждането на отсечката между Видин и Ружинци, дълга 54 км, обясни министърката на регионалното развитие Петя Аврамова след заседанието на Министерския съвет, където беше взето решението.

Тя припомни, че в началото на септември за отсечката Мездра-Ботевград са дадени 420 млн. лв. И двете трасета трябва да са готови до 2022 г. Пътят Видин-Ботевград е дълъг 167 км и е приоритетен проект, тъй като с модернизацията на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между “Хемус”, “Тракия” и “Струма”. Транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движението. Проектът трябва да бъде завършен през 2023 г. , а общата му стойност е над 1,5 млрд. лв.

Изпитът за книжка - с камера в колата и без да присъства инструктор

Видеонаблюдение и датчици, отразяващи автоматично грешките, ще бъдат поставяни в автомобилите по време на шофьорските изпити. Това е една от мерките, предложени от транспортния министър Росен Желязков, за подобряване на дейността на изпълнителна агенция “Автомобилна администрация”. Те бяха одобрени от правителството на заседанието му в сряда.

Ще бъде създадена и интегрирана електронна система, която да контролира изпитите чрез камерите в колите. Така ще се ограничи субективният фактор и ще се осигури контрол на маршрута, пише в мотивите на мерките. Освен това в автомобила няма да присъства инструктор или представител на учебния център, а само служител на агенцията. Това ще осигури контролирана среда.

Валентин Николов: Има истински инвеститори за АЕЦ „Белене”

Има истински инвеститори за АЕЦ „Белене” - едни от най-големите компании, които работят в света, заяви в предаването „Лице в лице” по bTV Валентин Николов – шеф на енергийната комисия в парламента. По думите му интерес имат едни от най-големите компании, които работят в света. Николов уточни, че корейска компания също имат интерес да инвестира в АЕЦ „Белене”. Пратени са писма за уточняване на офертите им, посочи той.

В. Сега

"Новият" ЧЕЗ няма да иска поскъпване на тока

Светло бъдеще пред българите, живеещи в Западна България, очерта "Еврохолд" - кандидатът, който стигна до финалната права в сделката за активите на ЧЕЗ у нас. На специален брифинг от компанията очертаха намеренията си за развитието на ЕРП-то у нас, когато сделката бъде финализирана. В момента застрахователното дружество е в напреднала фаза за придобиването на чешката компания. Документите за покупката се разглеждат от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която трябва да се произнесе в 25-дневен срок. Стойността на сделката е 335 млн. евро, като тя трябва да бъде одобрена и от енергийния регулатор.

От кандидат-купувача са оптимисти и се надяват всичко да приключи възможно най-скоро. В противен случай това би било "национално предателство". "Еврохолд" няма друг енергиен бизнес - освен електромера ми вкъщи, така че не може да има концентрация", заяви председателят на Надзорния съвет на дружеството Асен Христов. Той допълни, че ако сделката бъде блокирана, ще последват дела.

Лошите пътища и липсата на кадри правят България неконкурентна

България отново остава далеч от първите места в ежегодната световна класация по конкурентоспособност на Световния икономически форум. Страната ни заема 49-о място сред 141 държави, включени в изследването. Все пак в сравнение с миналата година България се изкачва нагоре, но само с две места. Това, което дърпа страната назад, са лошата инфраструктура и липсата на качествени кадри.

Изследването се прави въз основа на няколко критерия - социално и икономическо развитие, инфраструктура, пазар на труда, образование и здравеопазване, институции, финансови пазари, технологична готовност, условия за бизнес, иновации, свобода на медиите и много други. По някои от показателите България по-скоро може да се сравни със страни от Третия свят, а не с членки на ЕС.

В. Монитор

С евросредства ще се изгради нов ГКПП между България и Македония

Изграждането на нов граничен контролно-пропускателен пункт между България и Северна Македония и стимулиране на малките и средни предприятия в пограничните общини ще са основният приоритет на бъдещата трансгранична програма, която ще изпълняват двете държави с финансиране от ЕС.

Това е станало ясно по време на Първото заседание на Съвместната работна група за разработване на ИНТЕРРЕГ програмата за трансгранично сътрудничество между България и Република Северна Македония за периода 2021 - 2027 г., което се е състояло в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, съобщават от ведомството.

Заседанието е председателствано от зам.-министър Деница Николова, а от македонска страна съпредседател е бил Димитър Ванчов от Министерството на местното самоуправление.

Машинисти масово напускат железниците

БДЖ е изправена пред кадрова криза. Докато се опитва да набере нови служители чрез информационни кампании в училища и университети, от началото на годината железниците са напуснали 32-ма машинисти. Това съобщи Александър Александров, директор на поделение „Пътнически превози“ на среща с локомотивните машинисти от държавната жп компания.

В момента дружеството има и недостиг на подвижен състав. Пътническите превози се нуждаят от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси, но разполагат със 110 локомотива, 310 вагона и 35 мотриси. За тази година разполагаме с 40 милиона средства за ремонт. Почти 30 милиона са усвоени, основно за ремонт на вагони. Почти всичко ще бъде усвоено до края на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:10 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още