IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Правата на потребителите са по-добре защитени при покупка на пакетно пътуване

Туроператорът не може да определя удържаните суми по свое усмотрение, те трябва да са равни на реалните му загуби, посочи Игнат Арсенов от КЗП

13:59 | 07.10.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Правата на ползващите пакетни почивки са по-добре защитени, включително и при отказ от пътуване. За това информира Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Коментарът му по bTV беше по повод на ранните резервации за Коледно-новогодишните празници. Той уточни, че под пакетно пътуване се разбира набор от услуги като настаняване, транспорт, храна, разходка с екскурзовод и други, за които потребителите заплащат обща цена.

“Потребителят може да се откаже от пътуването по всяко време до момента на заминаването, независимо дали резервацията е направена през интернет или в офис на туроператор. Обикновено обаче организаторът удържа неустойка, като нейният размер зависи от това кога ще се откажем, обясни той. – Колкото по-рано се откажем, толкова по-малка ще бъде тя. Например, ако е 60 дни преди пътуването, ще платим 50% от стойността му, ако е 30 дни – ще платим вече 90%.”

Арсенов посочи, че удържаните суми за отказ от пакетно пътуване трябва да са обосновани и разумни. “Туроператорът не може да ги определя по свое усмотрение, а те следва да са равни на неговите реални загуби”, посочи експертът и съветва, че ако има съмнения за реалната им стойност може да поискаме от него да ни докаже, че те са разумни. За пример той даде отмяна на самолетен билет или отказ да се върне цената на настаняването.

По думите на Игнат Арсенов при самолетните билети е по-сложно. Много често ние взимаме икономични тарифи, при които нямаме право на отказ, включително ако сме купили билета по интернет и размислим дори след една минута – тогава ще ни върнат само летищните такси“, предупреди той.

Арсенов напомни, че когато се резервира настаняване онлайн, важно за потребителите е да направят екранна снимка преди натискането на бутона „купи“, за да не се променя цената в движение.

Според друг съвет на експерта кореспонденцията трябва да се провежда в писмен вид и да се запазват изпратените и получените имейли. Задължително е да се запази потвърждението на резервациите, да се изискват и съхраняват грижливо платежните документи.

“Преди това обаче задължително трябва да са проверили надеждността на туроператора, включително и това има ли валидна застраховка „Професионална отговорност“. Ако направим една година по-рано резервацията, има риск организиралото пътуването предприятие да фалира. При наличието на тази застраховка ние сме защитени на пълната стойност на сумата“, потвърди Игнат Арсенов.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:51 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още