IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Логистиката – най-често срещаният проблем за онайн търговците

30% от потребителите предпочитат да плащат за покупки в интернет чрез дебитна или кредитна карта, показва проучване

16:23 | 03.10.19 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Предизвикателствата, които срещат онлайн търговците, са основно свързани с логистиката. Това става ясно от проучване за нагласите на потребителите и бизнеса относно онлайн търговията, проведено от Pragmatica, съвместно с Metrica.

По-конкретно онлайн търговците споделят, че при разрастване на бизнеса срещат затруднения предимно с логистичните процеси (складови пространства, опаковане и експедиране на пратки, клиентско обслужване) и едновременно с това да се грижат за селекцията на продуктите, които предлагат – те да бъдат разнообразни и ефективно маркетирани. 64% от запитаните онлайн търговци биха използвали фулфилмънт (fulfillment) обслужване в следващата една година, ако бизнесът им има необходимост от допълнителни ресурси, става ясно от данните.

В същото време едва 9% от онлайн търговците използват фулфилмънт услуги, 53% никога не са чували за такава опция, а 38% са запознати, но не биха я ползвали.

Може би е добре да обясним, че складовият мениджмънт и фулфилмънт услугите включват целия процес по обслужване на поръчките в един електронен магазин - приемане на поръчки от всички канали, списък с елементите от поръчката (Packing list), събиране на всички елементи от склада (Picking), пакетиране на всички елементи по стандартите на е-магазина, изготвяне на товарителници, издаване на други придружаващи документи и прикрепянето им към всяка отделна пратка, заявка и предаване на куриер (по избор на клиента), оглед и обработка на върнати пратки, сортиране и експедиране на пратки в България и чужбина.

Основният мотив на компаниите за онлайн търговия, които са чували, но не използват фулфилмънт услуги е, че те са твърде скъпи, ако не си „голям“, и че по този начин стават „зависими“ от някой друг. 73% от онлайн търговците, които не ползват фулфилмънт услуги признават, че не познават и компании, които ги използват. Примерите обаче са много, a най-разпознаваемият от тях е Amazon.

Другото проучване на Pragmatica и Metrica, което бе представено пред журналисти днес, показва, че потребителите избират да пазаруват онлайн, поради няколко основни причини: 59,3% от анкетираните определят пестенето на време като най-важен фактор, следван от възможността за покупка в удобно за клиента време – 57,5%. Освен това, според анкетираните онлайн пазаруването предлага повече разнообразие от продукти/услуги и освен това цените са по-ниски и е възможно да бъдат сравнени в различни онлайн магазини, което е по-трудно да се случи във физически магазин.

Друг интересен извод е, че най-купуваните стоки онлайн са дрехи, спортни стоки и обувки – 46% от запитаните споделят, че са закупили такива стоки в последните 3 месеца, следвани от туристически услуги – пакети, резервации, пътувания (39%).

m3 m3

Цените все още са сред водещите критерии при избора на онлайн магазин. Потребителите са на мнение, че ниската цена е първият и най-важен елемент от тяхната представа за идеалния онлайн магазин. Други ключови неща са добрата организация и лесното ориентиране в уебсайта на онлайн търговеца, както и професионалното отношение към клиента и бързата доставка.

m1 m1

Относно начините на плащане стана ясно, че вече все повече хора предпочитат да плащат с дебитна или кредитна карта (30%). Пред Investor.bg Диньо Маджаров, директор изследвания в Pragmatica, обясни, че в последните години се увеличава и значително броят на хората, които плащат с кредитни карти, и ако преди те са били едва няколко процента, то сега процентът е двуцифрено число. Според него вероятно една от причините за подобно повишение на плащанията с кредитни карти е фактът, че повечето банки имат задължителната опция „кредитна карта“ при теглене на заем.

Иначе, 48% от анкетираните посочват, че използват наложения платеж като опция при онлайн пазаруването. Едва 2% ползват банков превод, а 6% плащат през каси на Easypay. Повече от половината потребители (52%) предпочитат да си вземат пратката от офис на куриер, а 47,5% избират доставка до адрес.

71,5% преценяват дали един онлайнн търговец е надежден като четат отзивите на други потребители.

Най-често срещаният проблем в търговията през интеренте е, че продуктът не отговаря на очакванията. 48,2% от запитаните са посочили именно този отговор. 37% казват, че са получили продукт с по-ниско качество, също толкова пък не са получили поръчаното.

m2 m2

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:35 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 0
Ivel
преди 5 години
онайн - Моля уважавайте хората, които се опитват да ви четат, бъдете така добри поне в заглавията да не правите грешки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още