IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ангелкова иска руски туроператори да включат Плиска и Преслав в туровете си

Историческите места трябва да са сред основните маршрути на туристите, каза министърът на туризма

17:18 | 03.09.19 г.
<p>
	Национален историко-археологически резерват Плиска.&nbsp;<em>Източник: bulgariatravel.org</em></p>

Национален историко-археологически резерват Плиска. Източник: bulgariatravel.org

Министерството на туризма ще предложи на руски туроператори да включат региона на Шумен в програмите за постоянни туристически турове. По думите на министъра сега е точният момент, защото се правят записванията за 2020 година.

Ще организираме и срещи на туроператорите с местната власт и туристическия бизнес, каза министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с представители на туристически бранш в района на Шумен.

Положително е, че се отчита ръст на нощувките и приходите в региона, но абсолютните числа са по-ниски от тези на други общини и трябва съвместно да работим за привличане на повече посетители, посочи министър Ангелкова, цитирана от пресценътра на министерството.

По данни на НСИ за местата на настаняване с поне 10 легла в област Шумен са отседнали общо над 26 хил. души през периода януари-юни 2019 г., което е над 10% ръст спрямо същия период на рекордната за туризма ни 2018 г. Всички реализирани нощувки в областта са над 47 хил., отчитайки повече от 21% ръст. Приходите от тях възлизат на общо над 1,7 млн. лв. – над 23% увеличение, като при чужденците този ръст е около 36 на сто.  Министърът коментира, че туристическият продукт, който се предлага в района, е много добър и водещата ни цел е да привлече още повече туристи.  

Плиска, Преслав и Шумен трябва да се популяризират както сред младото поколение, така и пред чуждестранните посетители на България, тези исторически места трябва да са сред основните маршрути на туристите, близостта им до Варна е голямо предимство.

Културно-историческият туризъм е основен продукт и важен фактор за развитието на целия сектор, каза министър Ангелкова. Той е ключов, за да се разширят крилата на сезона, да насочим туристите към вътрешността на страната и целогодишно да има голям  брой посещения, посочи Ангелкова.

Министърът припомни кампаниите от тази година с фокус към вътрешния туризъм - кампанията „Естествено в България – 2019 година на вътрешния туризъм“ и инициативата „Неочаквана ваканция“.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:44 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още