IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Преглед на печата за 29 август

07:44 | 29.08.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Кабинетът шоково увеличи разходите за изборите
В. Сега

Въпреки че управляващите отмениха машинното гласуване и такова няма да има наесен, правителството отпуска рекордните 70.7 млн. лв. за местния вот на 27 октомври. Това става ясно от одобрената от Министерския съвет в сряда план-сметка за изборите. Толкова милиони не са били давани от държавата за избори. Сумата е с 20 млн. лв. повече спрямо изборите за кметове и общински съветници преди четири години. Тогава вторият кабинет на Борисов отпусна близо 51 млн. лв. Разликата сега е още по-драстична, тъй като в тези 51 млн. лв. тогава влязоха и разходите за проведения по същото време национален референдум, който бе по въпроса дали да има дистанционно електронно гласуване. От съобщението на правителствената информационна служба не става ясно какво е наложило значителното завишаване на изборните разходи, но говорителят на ЦИК Александър Андреев го оправда с увеличението на възнаграждението на членовете на изборните комисии и с инфлацията.

БДЖ брои по 40-50 инцидента с влакове всеки месец
В. Сега

Влаковете на БДЖ са обречени на аварии, а закъсненията са неизбежни. Това призна Григори Григоров, шеф на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ", само ден след поредния инцидент по релсите - запали се локомотив на пътническия влак БургасСливен. Причината е в престарелия подвижен състав на държавното предприятия, обобщи Григоров пред БНР. БДЖ разполага с около 300 вагона на средна възраст 35 години, които често излизат от строя. За да изпълнява разписанията си, са необходими по 128 вагона дневно, а обикновено по около 15 не достигат, защото внезапно са се повредили. "Между 40 и 50 инцидента на месец се случват. Това е тенденция, която не се е подобрила през последните 12 месеца, но през следващите 12 това ще бъде силно подобрено", увери председателят на жп холдинга. Той призна, че поради недостига на вагони и локомотиви неспазването на графика и закъсненията ще продължат. Ремонтите водят до "недостиг на подвижен състав и до по-ниско изпълнение на графика", констатира Григоров, като уточни, че се надява подобрение да се усети в идните месеци.

Любителското производство на мед до 10 кошера без регистрация
В. Монитор

Любителското производство на мед, добит от до 10 кошера, да бъде освободено от регистрация като животновъден обект, но да е под задължителен ветеринарен контрол. Това предложи Сребрин Илиев от Националния браншови пчеларски съюз.  По думите му, регулацията ще е подобна, както на облекчения режим за прасетата за угояване, отглеждани от личните стопанства тип „заден двор“ и регистрацията на пчелините да е по Закона за пчеларството. Той обясни идеята с подобен режим в други страни от ЕС, като там всичко се регулира от властите, занимаващи с опазване на околната среда.
Друг проблем, според Илиев, е обучението на пчеларите в България. „Във Франция може да се регистрират учебни пчелини с до 8 кошера, но там държавата компенсира стопаните за пропуснатите ползи, защото обучението нарушава нормалният живот на пчелните семейства и добивите от мед са ниски“, обясни Илиев за „Монитор“.

Браншът против промените за горивата
В. Труд

Българската петролна и газова асоциация не подкрепя промени в Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, предложени за обществено обсъждане от министъра на икономиката Емил Караниколов. Това заявиха пред “Труд” от асоциацията. Измененията предвиждат регистрираните земеделски производители да бъдат извадени от обхвата на закона. Отпада и изискването фермерите да водят регистри за зарежданията с гориво и да изпращат данни за националния регистър, който ще се администрира от Министерството на икономиката. Извън обхвата на закона остава и зареждането на собствени и/или наети пътни превозни средства, извънпътна техника или механизация на строители, вписани в Централния професионален регистър на строителите, както и такива на трети лица, използвани за извършване на дейности или предоставяне на услуги съгласно сключен договор във връзка със строежа.

Областният управител на София Илиан Тодоров разговаря с шейх за инвестиции
В. 24 часа

Областният управител на Софийска област Илиан Тодоров се е срещнал с шейха Надя ад Досари от Саудитска Арабия, съобщават от областната управа, цитирани от БТА. Срещата е във връзка с възможностите за инвестиране в общините от областта. Надя ад Досари консултира държави и организации от Близкия Изток, занимаващи се с инвестиции в различни отрасли. Тодоров е представил Софийска област като най-бързо развиващият се регион и найатрактивен за инвестиции. Той е акцентирал върху индустриалните зони и огромния потенциал за развитие на туризма. Обърнато е и специално внимание на бързото развитие на бизнеса, свързан с военно-промишления комплекс, съобщават от областната управа. Надя ад Досари е заявила, че за първи път е в България и вижда много възможности за инвестиции в минерални извори и потенциал в туризма. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:46 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още