Пълното безхаберие на АПИ е довело до затварянето на магистрала "Струма"
В. Сега
От една година Агенция "Пътна инфраструктура" и РИОСВ-Перник знаят, че под магистрала "Струма" се складират отпадъци, които могат да пламнат, но не са предприели нищо. Това стана ясно от изявление на зам.-кмета на Дупница Крум Милев. "Опитахме се да се справим с проблема по различни начини. Съставяли сме актове на "Феникс ресурс" за нарушение по Закона за управление на отпадъците. Водим дела за неправомерното ползване на тия имоти. Писали сме до АПИ и до РИОСВ. От АПИ нямаме отговор, въпреки че писахме още през април 2018 г. Оттогава знаят, че има опасност от пожар", заяви той пред Нова тв. Едва вчера от АПИ се задействаха и обявиха, че в петък шефът на агенцията Георги Терзийски ще нагледа работата по разчистването на пространството под моста. Вчера геодезисти, повикани от общината, са отишли на място, за да изчислят обема на вторичните суровини и отпадъците под моста. Девети ден след пожара на магистрала "Струма" край Дупница планината от незаконно складирани отпадъци продължава да стои там и да носи заплаха от нови инциденти.
България е подвела Евростат с данни за жертвите на пътя
В. Сега
България лъже Евростат за статистиката, свързани с жертвите на пътя, обяви в прав текст по Би Ти Ви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Той е и бивш шеф на столичната полиция. Милчев даде и пример - според данните на Евростат в България няма загинали мотористи. В статистиката на МВР обаче те са шестима. Според него това поставя под съмнение и всички останали данни. Това е поредното доказателство, че в България пътната статистика е съмнителна. Бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев директно нарече статистиката на МВР за нарушенията по пътя стъкмистика. "Смешните цифри, които са посочили, показват, че те си ги измислят. Не може в Търговище с един акт да установяват седем нарушения, а в София за 1000 нарушения да има 2000 наказателни документа. Това е абсурд", коментира той. Стратиев се усъмни и във впечатляващото разминаване между установените нарушения в Благоевград (930) и Кюстендил (99). Двата района са съседни и сравними като територия, но в единия има 10 пъти повече установени нарушения.
Дупчат „Графа“ за новите колчета вместо перките
В. Монитор
Днес започва дупченото на столичната улица „Граф Игнатиев“ за поставянето на новите ограничители, които ще разделят пешеходците от трамвайното трасе. Разделите ще представляват 60 сантиметрови колчета и ще заменят сегашните, които станаха известни като перки на акула. Първоначално ще бъде поставена бетонова основа, на която ще се закрепят и колчетата, обясниха от „Московска“ 33 пред „Монитор“. Самите перки пък няма да бъдат премахнати веднага, а постепенно, за да не остава улицата без ограничители. Поставяне на разделители е по искане на „Пътна полиция“. До подмяната на перките се стигна след като няколко души пострадаха при спъване в тях. Това ще е втората смяна на ограничителите по улицата. Първите съоръжения бяха подменени през декември миналата година, заради големината им. От общината тогава се мотивираха, че заради размера им много хора ги използват за сядане. Колчета бяха избрани пред габърчета от общинския експертен съвет по устройство на територията още през април. Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че забавянето на подмяната им се дължи на факта, че е трябвало първите партиди от новите ограничители да се произведат. Тя обясни, че колчетата са купени от общината, но работата няма да се плаща от нея, а от изпълнителя.
КАТ свали табелите на автомобил и ги загуби
В. Труд
Катаджии свалиха номерата на автомобил и ги изгубиха. Вече 6 месеца не могат да ги намерят и върнат на собственика. Това разказа вчера потърпевшата Емилия Башева от Кърджали пред Нова телевизия. Преди половин година Емилия дала колата на приятеля си, с когото живеят, да пътува по работа. Той бил спрян от полицаи, които установили, че има неплатена глоба и му взели книжката. Малко по-късно, преди да е успял да се издължи, го спират пак и свалят номерата на автомобила, защото кара без книжка. Въпреки че виждат ясно, че колата се води на друго име и по закон срокът на тази принудителната административна мярка не може да е по-дълъг от 1 месец. 30-те дни изтичат и вече 5 месеца КАТ-Кърджали не може да намери и върне номерата.
Вземат лиценза на фирмата, която подпали “Струма”, пускат една лента от магистралата другата седмица
В. 24 часа
Фирмата, която е струпала отпадъците под 62-ия километър на магистрала “Струма” край Дупница, които се подпалиха и повредиха пътното съоръжение, е в процедура по отнемане на лиценза. Това съобщиха за “24 часа” от Министерството на околната среда и водите. Компанията - “Феникс Дупница”, изобщо не е имала издадено разрешително за дейности за съхранение на отпадъци. При проверка на терена на 23 май 2019 г. експертите от РИОСВ са установили незаконно депониране на отпадъци на мястото под виадукта на автомагистрала “Струма”, поради което е издаден констативен протокол и предписание те да бъдат преместени и почистени до 31 юли 2019 г. Предписанието не е изпълнено, за което на фирмата са съставени два акта – за съхранение на неопасни отпадъци на неразрешено за това място и за неизпълнение на предписание по Закона за управление на отпадъците. Фирмата всъщност имала разрешение за извършване на дейности с отпадъци, но на други два терена в района, а поради констатираните нарушения РИОСВ Перник ще премине към процедура по отнемане на разрешението на дружеството за извършване на дейности с отпадъци след изтичане на законовия срок за обжалване на издадените актове и наказателни постановления.