"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и "Информационно обслужване" АД започват внедряването в реална среда на резервационния модул в системата за издаване на билети, съобщиха от превозвача.
Чрез резервационната система клиентите ще имат възможност сами да избират запазено място във вагона, на което ще бъдат настанени по време на своето пътуване.
За нормалното функциониране на системата е много важно да бъде приложена в реална среда, като са взети мерки за своевременно отстраняване на евентуално възникнали неточности в конкретни ситуации, посочиха от БДЖ.
По време на внедряването в основните билетни каси и жп бюрата за предварителна продажба на билети, поетапно ще бъдат монтирани и двуекранни дисплеи, които да визуализират местата във влака и по този начин да улеснят избора на клиентите.
Investor.bg припомня, че преди пет години „Информационно обслужване“ АД внедри Централизирана система за издаване на билети и резервации в реално време.
Системата се използва от железопътните гари и бюра в страната, като позволява купуване на билет от кондуктор във влака. Тя е абсолютно достъпна онлайн през интернет и позволява закупуването на билети от всяка точка на света. Платформата обслужва всички жп дестинации в България.
Централизираната платформа замести системата за билетоиздаване, която се използваше от националния железопътен превозвач повече от 20 години.