IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стимулиране на организирания туризъм чрез насочена реклама подготвя Ангелкова

За разработването на механизма е проучен опитът на силни държави в туризма като Хърватия, Гърция, Малта

16:19 | 14.08.19 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Министерството на туризма подготвя механизъм за стимулиране на организирания туризъм чрез насочена реклама. Той ще бъде основно за крилата на сезона - месец май, юни, септември, и ще се базира върху броя регистрирани туристи в местата за надтаняване.

Това става ясно от думите на министъра на туризма Николина Ангелкова, която проведе работна среща с представители на бранша в Приморско, съобщават от пресцентъра на министерството.

Мярката е част от политиката на ведомството за засилване притока на повече туристи към България.

За разработването на механизма е проучен опитът на силни държави в туризма като Хърватия, Гърция, Малта и др.

Министерството също така поддържа постоянен диалог с МВнР в посока визите за туристи от Русия и Турция да станат дългосрочни. Ще се проведе двустранен бизнес-форум съвместно с Асоциацията на туроператорите в Русия, по време на който ще се състоят и срещи с българския туристически бранш. 

Продължават традиционните срещи с големи чуждестранни туроператори, опериращи на пазар България с чешки, полски, руски, германски и др. Целта е да се насърчат ранните записвания за следващите сезони и максимално да се разширят крилата им в рамките на 2-3 години, като нагласата е пълен капацитет да се достигне не от юли, а доста по рано.

Министър Ангелкова коментира постигнатото в сектора през тази година в условията на силна международна конкуренция. „Знаехме, че сезонът ще е тежък, но независимо от трудния юни, данните за първото шестмесечие на 2019-а сочат спад от 0,3% в чуждестранните визити спрямо същия период на рекордната 2018 г.“

Тя призова бизнеса да продължи да работи още по-усърдно и да се включи в реализацията на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), която ще стартира от 1 октомври т.г. До тази дата бе даден гратисен период за бизнеса и общините, а след това законът предвижда санкции за всеки, който не се е регистрирал в базата данни. При неспазване на изискванията ще има сериозни санкции, предупреди министърът.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 5 години
най вероятно лъжеш, както обикновенно, но този път тайничко се ндявам да си прав... никой не обича араби и руснаци, нека си гният по пропадналите си държави ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 5 години
Ангелкова да попрочете малко из руската преса впечатления на руски туристи от почивката им в България и зачестилите рефлукси на русофобия, па тогава да се занимава с реклама, та ако ще и насочена... Русофобията, освен психическа, се оказа и сериозна икономическа диагноза... :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още