IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Отпускат още 116 млн. лв. за модернизация на жп линията Костенец - Септември

Правителството одобри увеличение на размера на националното съфинансиране за проекта

14:30 | 07.08.19 г. 7
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Правителството одобри увеличение на размера на националното съфинансиране за проекта "Модернизация на железопътен участък Костенец-Септември", съобщават от пресслужбата на кабинета.

Отпуснатите допълнителни средства са в размер на 116,4 млн. лева.

Националната компания "Железопътна инфраструктура"(НКЖИ) започна обществена поръчка за строителството на участъка Костенец-Септември през 2017 г.  Поръчката се обжалва повече от две години, като последното решение на ВАС от април 2019 г. потвърждава решението на НКЖИ за избор на изпълнител.

Проектът се финансира по Механизма за свързване на Европа (МСЕ). Механизмът отпусна 178,2 млн. евро за ремонта на участъка. Договорът с Брюксел беше подписан в края на 2016 г.

Модернизацията на жп линията Костенец-Септември е един от четирите железопътни проекта, одобрени за финансиране по МСЕ в периода 2014-2020 г. Отсечката е част от линията София – Пловдив - основен транспортен коридор, който свързва Турция и България с Централна и Западна Европа. Модернизирането на трасето е приоритет. По-голямата част от него беше ремонтирана също с европейски средства по линия на оперативната програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

Предвижда се железният път да се строи с проектна скорост 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 1
Ivan N.
преди 5 години
НКЖИ - черна дупка за пари!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 1
Shadow1
преди 5 години
Айде да ни ги говориш тези ако се случат. Наскоро ми полазаха разписание на влак София - Бургас от 1989г. и времето му беше с 5-6 мин. по-кратко от пътуването днес. И още повече наскоро питаха министъра дали ще се стига до Бургас за 3 часа след ремонтите и той хич не беше сигурен какво да каже, така че айде моля те. Ако за 4 часа се стига ще е цяло чудо, ама чудо след похарчени сторици милиони...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 5
s3
преди 5 години
Е и? Какъв е смисъла?То и сега можеш да го вземеш за 2 часа с автомобил и 180км/ч, защо да се дават толкова пари за влаковете като тях дори не ги ползваме?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 5
Onia
преди 5 години
При скорост 160 км/ч растоянието София Бургас ше се взима за 2ч и половина (със спирането по гарите по пътя). Не е нужно повече.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 4
Onia
преди 5 години
При скорост 160 км/ч растоянието София Бургас ше се взима за 2ч и половина (със спирането по гарите по пътя). Не е нужно повече.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 2
vzhekoff
преди 5 години
Не се притеснявай, в близките 10-15г. няма да видим и 50 кмч :)Не се ли пусне влак, вземащ Сф-Пл за 30-40 мин., ползата от тези трасета е нулева.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още