Първоначалната регистрация на автомобили ще се осъществява от частни фирми в специални пунктове за идентификация и проверка на техническата изправност. Това предвижда нов закон за пътните превозни средства, публикуван за обществено обсъждане.
Вносител е новата агенция за пътна безопасност.
С текстовете управляващите правят крачка към осъвременяване на законодателството за движението по пътищата и пътната безопасност. Вносителят припомня, че в управленската програма за периода 2017-2021 г. е заложено приемането на три отделни закона – нов за движението по пътищата, за пътните превозни средства и за водачите на моторни превозни средства (МПС).
Множеството обществени отношения, които са уредени в действащия Закон за движението по пътищата, нарушават неговата систематизацията, което прави съдържанието му неясно и трудно разбираемо и това налага необходимостта от усъвършенстване на законодателството, посочва се в мотивите към текстовете.
Два от трите проектозакона – за движението по пътищата и за изискванията към водачите, са готови още от началото на годината и минаха обсъждания. Законът за пътните превозни средства се забави, обаче, заради спор между институциите именно кой да прави първоначалните регистрации на автомобилите.
В България всяка година се регистрират около 300 хил. автомобила, посочва вносителят на текстовете. От тях около 40 хил. са новите пътни превозни средства. Останалите са употребявани, като се внасят основно от Западна Европа.
Текстовете предвиждат Пътна полиция да получи лицензи за прегледи и регистрация на служебни автомобили на ведомства. Държавната агенция „Технически операции“ ще изгради собствени пунктове за нейните автомобили.
Към Пътна полиция ще се препращат и съмнителните превозни средства, например при опасения за манипулации на километража, проблеми с идентификацията и т.н.
Всяко внесено в страната превозно средство ще получава паспорт от агенцията „Автомобилна администрация“ преди регистрацията му. Предвижда се и поддръжка на технически досиета на автомобилите.
В закона се въвежда изискване автосервизите да се регистрират в „Автомобилна администрация“, която ще издава съответни удостоверения за работа и ще поддържа специален регистър. За нелегални автосервизи се предвиждат глоби в размер до 5 хил. лева. Автосервизите се задължават и да издават 6 месеца гаранция за извършени ремонти.
Предвижда се още забрана за регистрация на автомобили с десен волан. Търговия с авточасти втора употреба ще се осъществява само от лицензирани лица, записано е още в текстовете. Тя ще се контролира от кметовете на общини.
преди 5 години моля, кое нарушава кое ?и кво като англия е член на ес ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Също така и в нарушение на ЕС принципите, Англия все така си е ЕС член :)Поредната поправка в закон, създадена от *** без грам мозък. отговор Сигнализирай за неуместен коментар