Много е важно потребителите да знаят, че биологичното производство е нещо по-различно и по-особено, което им дава допълнителна стойност по отношение на вкусовите качества и чистотата на продуктите. Това каза Слави Кралев, директор на дирекция „Растениевъдство и биологично производство“ в Министерството на земеделието, храните и горите, в предаването "В развитие" с водещ Вероника Денизова.
Важно е да се популяризират търговските обекти, в които се предлагат биологични продукти, заяви Кралев.
„Много е важно да започне по-сериозно проучване на пазара и да имаме повече данни за производството и предпочитанията на потребителите. Към днешна дата няма такава информация".
Сдружаването също е много важно, обясни той.
„То дава икономия от мащаба и по-добри позиции при договарянето".
Според него е важно за пазара да има еднородни и компактни партиди, които да са достатъчно големи, особено когато става дума за външните пазари.
Друго направление е предоставянето на хранителни продукти в училища, лечебни заведения и институции, коментира той.
„Би могло да се въведе изискване част от продуктите да бъдат биологично произведени“.
В световен мащаб България заема водещо място по отношение на розовото и лавандуловото масло. Добро присъствие в Европейския съюз имаме и по отношение на пчелните продукти, отбеляза гостът.
Още от разговора вижте във видеото.