Експертна работна група с участието на представители на транспортния бранш и Агенция „Пътна инфраструктура“ ще продължи работата по тарифирането и обхвата на пътищата от тол системата и до десетина дни ще има предложения. Това е едно от решенията на днешния втори консултативен съвет в Министерството на регионалното развитие и благоустройството по темата, съобщи заместник-министър Николай Нанков, цитиран от БТА.
Целта е до 16 август, когато ще стане тестването на тол системата, да има консенсус по двете теми, като с тарифите, предложени от експертите, ще се работи поне един месец. До края на годината се очаква да има окончателно решение за тарифата за обхвата на пътищата от тол системата.
Към момента се обсъжда вариант, който се очаква да започва от 12 - 14 стотинки за километър за ТИР с тегло над 12 тона с повече от три оси, клас Евро 06.
Друго предложение от днешния съвет е по всички пътища в обхвата на тол системата да има камери, които да контролират с колко оси са камионите, а специални датчици в пътното платно да отчитат дали няма претоварване на колите, като се предлага нарушителите да бъдат глобявани.
Предлага се още да има отстъпки за активните превозвачи, като за 5000 километра на месец за коли над 12 тона, клас Евро 06 да има отстъпка от тол таксата от 10%, за 7500 километра - 20%, а за повече от 10 хиляди километра - 30%. Целта е превозвачите, които повече оперират на българска територия, да получават отстъпки.
Друго предложение на консултативния съвет е създаването на обществен борд с представители на бранша, МРРБ, Агенция „Митници", КАТ, Автомобилна администрация, който да контролира изразходването на средствата от тол системата. Този орган ще има консултативни функции.
От Националното тол управление увериха, че всички устройства от тол системата ще бъдат монтирани до 16 август. На следващо заседание на консултативния съвет ще бъде обсъдена темата за освобождаване на автобусните превози от тол такса.
преди 5 години Защо ще освобождават автобусите от ТОЛ системата... Това е дискриминация, те и камионите превозващи храни и лекарства по тази логика също ще трябва да се освободят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар