Това лято определено имаме спад в туризма за момента. При някои пазари – до около 15%, при други пазари имаме и увеличение. Не стартирахме добре. Това коментира Константин Занков, Институт за анализи и оценки в туризма, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria. Можем да очакваме ръст в туризма в градска среда, както и в балнео, спа и улнес туризма, но за стандартния туризъм през лятото – определено не. Наблюдава се хаос и липса на устойчиво развитие. Туризмът е пуснат на автопилот, допълни още той.
53% от българите тази година не планират ваканция поради липса на финансови възможности, а 16% ще изберат планина, 54% – Черноморието. Голяма част от българите смятат, че България не е добро място за почивка и ще предпочетат Гърция и Турция, показва статистиката.
На въпроса наказание ли е този спад от страна на българите срещу строителството и цените Константин Занков смята, че не бива да слагаме всички под общ знаменател, но добави, че трябва да има устойчиво развитие и запазване на природата. “Качеството, цените на продукта – всичко е свързано и важно, потвърди експертът. "В Миконос например има плажове, където заплащаш по 50 евро. Да, в Гърция повечето плажове са безплатни и са на концесия към заведенията, но нека сравним гръцката брегова ивица с нашата брегова ивица", посочи още той.
Занков посочи, че Турция вече 20 години се продава като най-добрата ол инклузив дестинация за България. "Да, в последните години бе неспокойна заради атентати. Тази година хората се чувстват сигурни, а лирата претърпя срив, което е нормално да засили туристическия поток", поясни още той.
Експертът от Института за анализи и оценки в туризма посочи, че планинските фестивали стимулират местната икономика. “Отделно има и комбинирани пакети за почивка. Посещават се къщи за гости. Пътуване извън сезона е опция за хората с не толкова сериозни финансови възможности предвид по-атрактивните цени. Паркове и къмпинги предлагат добра алтернатива за почивка", изброи възможностите за отдих Константин Занков.
Повече от разговора вижте във видео материала.