Туристическият бизнес връща средно по 2 евро на всеки английски турист и по 1 евро на всеки германски. Това разкри в ефира на Bulgaria ON AIR доц. Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.
Той обясни, че често се случва да има разминаване между обещаното на чуждестранните туристи в рекламните брошури и действителността. Драганов обаче е категоричен, че има и туристи, които целенасочено търсят проблем и скандал, за да могат след това да си искат парите обратно.
"Огромната част от туристите са добри хора, които идват да си направят удоволствието. Има единични случаи, които спекулират. Големите застрахователни компании в Европа се борят с това нещо. Когато има разминаване между договореното и полученото, трябва да си търсим правата. Те обаче се защитават в съда с документирани факти. На всеки англичанин връщаме средно 2 евро, а на германец средно по 1 евро“, изчисли Румен Драганов.
Той посочи, че англичаните имат цяла система за защита на гражданите и дори имат застраховки за слънчево време.
"Професионално оплакващите се туристи търсят неща, които да документират, а след това си търсят парите обратно. Този процес не е нов. Испания загуби около 800 милиона евро през 2017 година. Действително ние като туристическа дестинация връщаме пари на туристи, които идват тук. Една част от тях е компенсация, ако има някаква промяна в рекламата или справочника. Има и такива, които целенасочено търсят проблеми", смята експертът.
Доц. Драганов прогнозира, че тази година туристическият сезон ще протече нормално и няма да има отлив на чужденци.
Повече от разговора в студиото вижте във видео материала.