Българските финтех компании не бива да си поставят за цел единствено да се наложат на родния пазар, нито пък да се стремят да превземат света. Около подобно мнение се обединиха съоснователят на Booster Lab Томас Висни и управляващият директор в Sophia Lab Филип Генов в коментари пред редактора Хюлия Айваз за предаването „В развитие“.
Според Висни е трудно, но и много необходимо да се мисли от самото начало за по-големите пазари.
„Ако искаш да набереш средства, трябва да покажеш на инвеститорите, че можеш да се справиш с проблемите на големите пазари. Ако искаш да създадеш такава компания, трябва да предложиш услуга, която да се търси не само в България, но и в европейски мащаб“, посочва той.
Добрият проект рядко е валиден само за един или друг пазар, защото традиционно хората имат еднакви потребности по целия свят. Подобен баланс между пазарите се постига най-вече с опит.
Според Генов българският финтех сектор може да бъде разделен на три групи – мечтатели, реалисти и мечтатели с опит.
„Именно третата група е тази, която реализира най-добрите проекти. Това обичайно са хора над 35 години, които са работели в корпорации, имат контактите и от там осъзнават, че технологията е просто средство“, коментира той.
Още от материала можете да видите във видеото
преди 5 години Три групи фантазьори и лаладжии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар