Транспортният сектор отделя 23% от емисиите на парникови газове по света, причинени от изгарянето на изкопаеми горива. От общите емисии на парникови газове делът му е още по-голям – 75 на сто. На този фон статистиката, че все още над 90% от всички автомобилни превози зависят от петрола, предизвиква недоумение, посочват от пресцентъра на TRUCK EXPO 2019.
Още повече, че резултатът е видим - мръсен въздух, с всички последици за околната среда и здравето на хората.
Проблемът с качеството на въздуха в градовете в България, а и в други държави, е хроничен, но все повече се сблъскваме и с хроничното нежелание на властите да вземат устойчиви мерки за неговото решаване. Но в битката срещу замърсяването с фини прахови частици и азотни оксиди в жилищните райони, се появи неочакван съюзник и то от страна, която трайно бе нарочена за „най-големия замърсител“.
Автомобилната индустрия „впрегна“ зелените технологии в обществения и товарния транспорт, като започна видима промяна на транспортната структура и ефективното използване на ресурсите.
Промяната на транспортните ни навици е бавен процес, който изисква ново поведение, инвестиции и инфраструктура.
Българската столица също реши да вземе участие в този своеобразен „зелен“ преход.
Вече 5 месеца 20 електрически автобуса YUTONG E12 се движат по линии на Столичния градски транспорт.
Тези превозни средства са изключително тихи и от тяхната дейност не се отделят вредни емисии.
Друг важен момент при електрическия транспорт е пробегът, който е особено критичен, когато става въпрос за обществен транспорт.
Тези автобуси се движат с 12 литиево-йонни батерии, чийто капацитет е 324 киловатчаса и изминават над 300 км. с едно зареждане.
E12 получи наградата за най-екологичен модел на Световното автобусно изложение в Кортрейк, Белгия през 2017 г.
При реална експлоатация на електробусите в София и амплитуда на температурата от (-20 градуса) до (+25 градуса), Е12 отчитат среден разход от 99 киловатчаса.
Това означава, че могат да изминат 100 км за 16 лв. За същото разстояние един конвенционален автобус има разход от около 80 лв.
преди 5 години Един дизелов Икарус пушляви по-малко от кюмбето на един хъхрешки незаконен катун през зимата !!! Каква полза от тия нови автобуси, ако търпим престъпното "битово отопление" с основно гориво - ***? отговор Сигнализирай за неуместен коментар