IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

"Домът на хумора и сатирата" иска да навлезе отново в експанзия

Мисията на музеите е да опазват културното наследство в България, коментира Маргарита Доровска, директор на габровската културна институция

09:42 | 04.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
"Домът на хумора и сатирата" иска да навлезе отново в експанзия

Музеят на хумора и сатирата в Габрово ме привлече със своята активна международна дейност и впечатляващата си история. Мисията на музея в случая е да събира, опазва и представя изкуство и култура в областта на хумора, да създава отношение към хумора и сатирата. Това коментира Маргарита Доровска, директор на музея "Дом на хумора и сатирата" - Габрово, в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.

"Тънкостите в управлението на един музей са като при всяка друга организация – да можеш да ръководиш промяната, да разбираш мисията си и да имаш съзнание за нея. Имаш отговорност към наследството, към екипа от автори и към публиката", посочи Доровска.

Тя напомни, че основаването на Музея "Дом на хумора и сатирата" е през 1972 г.

"Няма много музеи на хумора в света. Няколко места се занимават с карикатура. Но в този формат и размер няма друго такова място. Музеят работи като международна институция от момента на създаването си. Това беше изключително интересен и притегателен център за мен като човек с опит в международни партньорство, работил с чуждестранни артисти и куратори", сподели още Маргарита Доровска и коментира, че след като застава начело на музея през 2016 г. се уверява, че той е с добре запазена и активна дейност. – Заварих музея с приветлив и отговорен екип. Възможността да започна беше и възможност самата институция да смени курса от един дълъг период, в който много културни институции в България са били в процес на оцеляване. Ще се опитаме не просто да оцеляваме, а от моментното спокойно време да навлезем отново в експанзия."

По думите на директора на културната институция чувството за хумор е специфично, но и нещо, което се възпитава. "Темата за хумора в интернет за нас е много любопитна. Тя променя начина на функционирането на един музей. Възможност да получаваш комбинация от образи и текст, които мигновено реагират на събитията около теб със сарказъм, ирония, сатира. Ако не си лице в лице, си по-склонен към проява на присмехулство, отколкото към чистосърдечен хумор", смята Маргарита Доровска.

Тя е на мнение, че когато имаш отговорност към опазване на културно наследство, това няма как да се прави без субсидия и припомни исторически дати, свързани с музея в Габрово. "Биеналето стартира през 1973 г. За онова време събира художници от Изток и Запад. Първото биенале е посветено на карикатура и сатирична пластика. Тази година сме две журита за карикатура и съвременно изкуство. Темата е измеренията на публичното във всичките му проявления – пространство, обществен дебат, медии, изкуство", отбеляза Доровска.

Директорът на "Дома на хумора и сатирата" посочи, че много от посетителите, които посещават музея „откровено се забавляват”. Други подхождат към музея като храм. Музеите предизвикват все повече любопитство в България. Според сезона има сериозна вариация на посетителите. През последната година имахме почти 40 хиляди посетители и това бе най-силната година от 1989 г. насам. Март-октомври е най-интензивният период. Българите преобладават, като делът на чуждестранните посетители расте, потвърди Маргарита Доровс

Повече за разговора в студиото вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още