IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Превозвачи: Сбъркана е икономическата логика при определянето на тол таксите

Тарифата стимулира екологично ефективните транспортни средства, според „Национално тол управление”

10:17 | 03.04.19 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Транспортните фирми все по-упорито настояват, че с въвеждането на тол системата в разгара на лятото тази година разходите им ще се повишат драстично. Тази теза застъпи в ефира на bTV Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на превозвачите.

„Презентацията на тол системата ни показа колко е сбъркана икономическата логика. Ако към момента нафтата е 2 лева, все едно след 16 август тя да стане 4,50 лева, което ще се отрази на крайния потребител”, коментира Арабаджиев. 

„Въвеждането на тол системата е реформа, а във всяка реформа има промени", каза проф. Олег Асенов, началник на „Национално тол управление”. Той очаква повишение между 0,6 до 2% на реалните, крайни цени на някои от стоките, заради поскъпването на транспортните услуги.

Той добави, че не е коректно таксите да се изчисляват като абсолютно число, вместо в контекста на ценообразуването на стоките. По думите му тарифата, която е представена, е най-консервативният модел и е съобразена с други държави, но не е механично пренесена, защото всяка страна си има специфична инфраструктура.

Асенов бе категоричен, че тарифата стимулира онези превозвачи, които използват относително по-малки и екологично ефективни транспортни средства. За тях тарифата е под 10 ст. 

Йордан Арабаджиев обаче не се съгласи и заяви, че в Полша и Германия таксите са по-ниски от българските.

Олег Асенов уточни, че тол таксите ще се отразят най-силно на продуктите с ниска цена и голям обем.

Според него винетната система осигурява само пътуване за време и не е справедлив модел, защото този, който руши пътя, не плаща за това. Асенов съобщи, че от следващата година ще бъдат осигурени не по-малко от 500 млн. лв. за поддръжка на пътища от тол системата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:23 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 0
khao
преди 5 години
но най любимата гледна точка е -- Вие плащайте, а ние ще ползваме ... ! (превозвачески поглед на нещата) :)нито изчисления ги интересува, нито другите гледни точки
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 12
ПИЧ
преди 5 години
Много папагалско е това решение за тол-таксите. Това го имало в други страни. Като чувам че и Световната банка ни съветва - съвсем го втасахме. Тя ни съветва и за водите - та затова цените на водата хвърчат нагоре и не му се вижда края. Тука мога да напиша една дипломна работа за тия такси, ама нямаме време. Само два въпроса диаметрално различни ще маркирам:- ако българия няма тол такси за своите камиони (а само за чуждите се плащат такси) - може да стане тъгър на балканите в областта на превозите (изглед откъм превозвачите)- трябва ли да плащаме за да преминаваме през нашите Български земи (патриотичен поглед към нещата)Още много гледни точки и изчисления има.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още