98% от българите на възраст от 15 до 69 години забелязват съоръженията за външна реклама и разпознават различни нейни носители, показва проучване на аудиторията на външна реклама в България, направено от GARB Audience Measurement България.
Външната реклама е лидерът по ненатрапчивост и към нея отношението е най-позитивно, а съдържанието й провокира най-малко реакции на недоверие в сравнение с останалите рекламни канали, показват данните от проучването за потребителските нагласи спрямо различните методи за реклама, съобщиха от изследователската компания. Тя е направила близо 13 хиляди интервюта с хора на възраст 15-69 г. от цялата страна в периода юли-октомври 2018 г.
От GARB Audience Measurement България констатират, че външната реклама влияе на потребителския избор колкото всеки останал медиен канал. 75% от анкетираните могат да дадат пример, в който са променяли положително своето отношение към марка или продукт, след като са го видели рекламиран чрез външна реклама, а 96% декларират, че поне веднъж изборът им е бил повлиян и от външната реклама.
Половината от респондентите посочват, че поне веднъж месечно потребяват стока или услуга, рекламирана чрез външна реклама.
Според резултатите 60% от целевата група заглежда рекламното съдържание върху мегаборди и билборди, следвано от тези на спирки и калкани, покриви и фасада на сгради.
Придвижването покрай носителите на външна реклама в градска среда най-често се случва с автомобил или друго МПС, като 99% от пътуващите (шофьори и/или пасажери) се заглеждат в рекламите, докато изчакват в трафика.
За респондентите най-полезна и информативна е рекламата на търговски обекти и продукти (52,8%), следвана от информация за кино-прожекции, концерти и културни събития (21,1%), обяви, свързани със сферата на услугите (20,3%), социалната реклама (4,3%) и на последно място – политическа реклама (1,5%).
От GARB смятат, че сега рекламодателите ще направят реална оценка на вложенията си в този рекламен канал.