Кой ли ще даде пари за клуб, регистриран преди два месеца. За инициативата бях одобрена, преминах обучение, което ми даде информация как да реализирам бизнес плана си и дали има нужда от него точно в нашия край.
Това сподели Зорница Мълчанкова , която основа собствен баскетболен клуб в родния си град Гоце Делчев, където тренира млади таланти. Идеята ѝ е забелязана и тя е отличена като вдъхновител и млад предприемач за 2018 г. на "Академия местни предприемачи" от Центъра за предприемачество „Ринкърс“. Тя и баскетболният ѝ клуб „Яворов“ получиха 10 хиляди лева от наградния фонд на Филип Морис България като най-добър проект в конкурса за млади предприемачи.
„Преди да спечеля казах, че съм благодарна, че присъствах на обученията. Нашият обучител ми каза: Както и да го мислите, каквото и да правите, журито вижда идеята със сърце. Наистина пред журито представих идеята с цялата си душа и сърце. И те го усетиха“, каза тя.
Зорница Мълчанкова е сред участниците, които получиха възможност да реализират мечтата си, благодарение на инициативата на Фондация ВСause да даде шанс на подпомогне местни общности в тютюнопроизводителни региони в България – Кърджали, Хасково, Силистра и Благоевград. Дългосрочният проект се реализира в сътрудничество с Фондация „Направи добро – Александровска“ и Народно читалище „Бъдеще сега“ в 23 населени места на 14 общини в страната.
Според Явор Гочев, програмен директор на Център „Ринкърс“, целта на предприемаческия компонент към програмата „Забавно лято, грижовна есен“, която се осъществява от 2015 г. е да се стигне до малките населени места. „Искаме да намерим хората, които имат идеи, желание и мотивация да превърнат своето хоби или мечта в бизнес. На място им обясняваме какво ще се случи по време на програмата . Тази година те кандидатстваха и по време на три тридневни обучения ги срещнахме с ментори, които им дадоха напътствия как да развият своите бизнес планове“, разказа Гочев и обясни, че презентациите са оценявани от сериозно жури. – Някои от тези хора защитиха своите бизнеспланове, но за нас е важно, че те ни се довериха и споделиха идеите си, други хора ще им помогнат да ги реализират.“
Програмният директор на Център „Ринкърс“ каза, че до Академията са допуснати 16 екипа, 13 стигат до финала с презентации, като трима са големите победители. Проектите са от стартиране на магазин в родния си град, до производство на козметика, баскетболен клуб, но има и капитан на кораб, който иска да прави експедиция с кану.
За Полина Нинова, мениджър Комуникации във Филип Морис България, подкрепата е част от корпоративната социална отговорност на фирмата. „Това, което се опитваме да подкрепяме като принципи за развитие на тези общности, е инвестиция в неформално образование при децата, това са прегледите за възрастни хора, които нямат достъп до медицинска помощ, и подкрепа на проекти за предприемачи, за да разширят бизнесвъзможностите си.“
По думите на Нинова освен чисто финансовата награда в тази инициатива е важна подкрепата за една година на екипите с коучинг – умения как да управляват бизнеса си по правилния начин, как да направят бизнесплан.
„Започнахме с децата, надградихме с прегледите за възрастните, и развихме с Академията за предприемачи. Сега идентифицирахме като необходимост и ще направим през тази година Академия за учители, обяви мениджърът Комуникации във Филип Морис България.