Представители на туристическия бранш поискаха от премиера и финансовия министър спешно минимум 10 млн. лева за национална реклама на международните пазари.
Изпълнителният директор на Националния брод по туризъм Полина Карастоянова заяви пред журналисти, че българският туризъм има спешна нужда от минимум 10 млн. лева за национална реклама на международните пазари.
Целта е, отчитайки тенденциите от спада в ранните записвания, да спасим късните записвания и да подкрепим предстоящия сезон, коментира Карастоянова след участието си в заседанието на Националния съвет по туризъм, съобщава БТА.
Отчетени са по различни официални данни неблагоприятни и в известен смисъл създаващи предизикателство за всички нас тенденции на спад на ранните записвания, коментира Карастоянова, като изтъкна, че нашите преки конкуренти - Гърция, Турция, Египет, Хърватия, Черна гора, Румъния и Сърбия са особено активни и с мащабни като ресурс кампании. Целта е подкрепа не на частната собственост в туризма, а на публичната собственост на българския туризъм - културно-историческото и природно наследство, допълни Карастоянова.
Тя уточни, че по тази причина днес чрез министъра на туризма представителите на туристическия бранш отправят предложение до премиера и финансовия министър да разгледат искането им.
Министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи пред журналисти, че това лято за българския туризъм се очертава да е предизвикателно. Тя напомни, за заявеното очакване от ведомството в края на миналата година, че 2019 г. ще е динамична и трудна, като изтъкна, че към момента се наблюдава лек спад при ранните записвания както от Русия, така и от Германия заради фалита на един от немските авиопревозвачи, което е подпомогнало фалита и на малък чартърен превозвач в Полша, като това ще даде отражение върху летния ни сезон.
преди 5 години Какво да се рекламира? Бетон и изсечени гори или недостроени хотели по крайбрежието, или евтин алкохолен туризъм? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Управляващите в държавата нямат визия и стратегия за цялостното й развитие. Непосилно е за тях да ги направят и изисква отговорности. Защо все отлагат децентрализацията в управлението? Защо изведнъж се изправиха срещу електронното гласуване? Всеки министър е инструктиран да върши и не върши някои неща. Например Николина Ангелкова няколко години не иска да въведе т. нар. единен информационен туристически регистър. Това е изискване на ЕС. Този регистър изважда на светло целия туристически бизнес. Т. е не може в този бизнес да се крият нощувки. Това е и една от причините България да не е приета все още в Шенген.А от бодряческите изяви на участничката в церемонияна на Оскарите, министърката на туризма, човек ще помисли, че сме водещи в света и следващата година ще бъде ОЩЕ по-добра. отговор Сигнализирай за неуместен коментар