Дългове за 800 млн. продали банки у нас през 2018 година
в. 24 часа
Банковият сектор в България е продал необслужвани кредити в размер от 800 млн. евро през 2018 г. Това сочи доклад на консултантската компания “Делойт” за Централна и Източна Европа. В него е посочено, че миналата година Обединена българска банка продава дългове за 235 млн. евро на EOS Matrix, a Уникредит Булбанк обявява продажбата на 250 млн. евро необслужвани кредити.
Пишат нови правила как съседи да поддържат блока
в. 24 часа
МРРБ подготвя нови правила за управление на етажната собственост, които да доведат до
по-качествена поддръжка на сградите и механизми на контрол за лицата, предоставящи услугите на професионално управление на етажната собственост. Предложенията ще са част от промени в закона, по които МРРБ стартира обществен дебат. До 15 април могат да бъдат изпращани предложения, мнения и коментари за промени в разпоредбите на закона. Новите текстове ще прецизират правата на общото събрание на етажната собственост и задълженията на собствениците и ползвателите.
НЕК кани големи и дребни инвеститори за АЕЦ "Белене"
в. Сега
България започва официално процедурата за АЕЦ "Белене". Националната електрическа компания (НЕК) отправя покана за избор на стратегически инвеститор за изграждането на ядрената централа, съобщиха вчера от Министерството на енергетиката.
Към момента интерес към АЕЦ "Белене" е заявяван от няколко компании, сред които Китайската национална ядрена корпорация и Корейската хидроатомна енергийна корпорация. А някои от потенциалните кандидати са склонни да участват, но само с доставка на част от оборудването. Китайците вече на няколко пъти заявиха, че искат държавни гаранции.
Интерес имали и от "Фраматом", както и от "Дженерал Електрик", съобщава периодично енергийният министър Теменужка Петкова. От руската "Росатом" също на няколко пъти заявиха, че ще подкрепят проекта, а през миналата седмица интересът бе потвърден и от руския премиер Дмитрий Медведев при посещението му в България.
Няма картел на пазара на горива
В. Труд
Няма картел с цените на горивата у нас, показва секторен анализ на конкурентната среда на пазарите на производство и реализация на бензин и дизел, изготвен от Комисията за защита на конкуренцията.
Увеличението на цените на горивата през 2018 г. е било за кратък период и е осъществено постепенно и може да се обясни с обективни критерии, свързани с конкурентна среда, разходи за дистрибуция, количество и обем напродажбите и търсенето, посочват от КЗК.
Премиерът Бойко Борисов за Закона за вероизповеданията: Можем да сме спокойни за етническия мир
В. Труд
Премиерът Бойко Борисов взе на ръчно управление скандала с опрощаването на задълженията на религиозните общности и покани на разговор в Министерския съвет патриарх Неофит и главния мюфтия Мустафа Хаджи.
“Новият Закон за вероизповеданията цели българската държава да си плаща и няма политическа сделка”, заяви по време на срещата на “Дондуков” 1 министър-председателят.
По-строги санкции за родителите при кръшкане от училище
в. Монитор
Социалните помощи на родителите, които не вземат мерки децата им да присъстват редовно в училище, ще бъдат спирани за дълго. Конкретно как да става това се консултира с народните представители и механизми за повече принудителни мерки към родителите ще залегнат в предложения за промени в Закона за социалното подпомагане и Закона за семейните помощи.
Това съобщи в Хасково на дискусията „Европа в нашия дом“ министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Според него сегашните глоби по Закона за предучилищното и училищното образование не винаги се налагат. Кметовете понякога се въздържат, а понякога глобите са несъбираеми, призна просветният министър.
Схема с БГ номера жили румънци със запорирани коли
в. Монитор
Схема с БГ номера за коли, които се карат в Румъния, жили стотици годишно със запорирани автомобили. Това съобщи за „Монитор“ частният съдебен изпълнител Иван Хаджииванов. От преди няколко години в Северна България е много разпространена схема, при която малоимотен български или румънски ром регистрира у нас фирма, на чието име започва да пазарува коли втора ръка. След това возилата се продават на румънци, които ги карат в родината си с пълномощно, за да избегнат плащането на местни данъци и застраховки „Гражданска отговорност“.
Оказало се обаче, че често собственикът на возилата задлъжнява или към държавата, или към кредитна институция и няма как да плати борча си. Затова българските ЧСИ-та запорират автомобилите, които се водят актив на фирмата му.