Средства от тол таксите не могат да се насочват към общините за ремонт на общински пътища. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова на форума "Европейски, национални и местни приоритети", който е в рамките на Общото събрание на Националното сдружение на общините в Република България /НСОРБ/, предава БТА.
Министърът коментира предложението на общините 20% от събираните тол такси да се насочват за ремонт на общинската пътна мрежа.
Според европейските директиви тези средства не могат да се ползват за нищо друго извън поддръжката на определените пътища, за които се събира съответната такса, посочи министърът. Търси се решение на проблема с ремонтите на общинските пътища. Най-голямата дискусия трябва да се води с Министерството на финансите, допълни Аврамова.
Кметът на Димитровград и член на УС на НСОРБ Иво Димов посочи, че са предложили, след като АПИ започне да събира собствени средства от тол такси и винетки, 100 млн. лв. от 700 млн. лв. бюджетни средства, отпускани на АПИ, да се насочат към общините за тяхната пътна мрежа. Димов посочи, че НСОРБ, МРРБ и МФ трябва да имат обща среща за обсъждане на този проблем и да се включи това предложение за следващия бюджет.
Аврамова напомни, че тестовото пускане на тол системата ще е в средата на август и едва през 2020 г. Пътната агенция ще разполага с достатъчен ресурс от собствени средства – от тол такси и винетки, така че едва от тогава ще могат да се освободят бюджетните средства, които сега се отделят за АПИ.
Министърът отбеляза също, че следва да се направи инвентаризация на общинските и републикански пътища, така че да се знае кои са приоритетите, колко средства са необходими.
Петя Аврамова посочи, че по отношение на разпределяне на средствата от новия програмен период в оперативната програма "Регионално развитие" ще се търсят проекти, които да излизат извън рамките на отделните градове и да обхващат цели региони.
преди 5 години "Според европейските директиви тези средства не могат да се ползват за нищо друго извън поддръжката на определените пътища, за които се събира съответната такса, посочи министърът. "Означава ли това, че парите от ТОЛ няма да отиват за третокласната и четвъртокласната републиканска пътна мрежа, както и за изграждането на нови пътища, а за това ще се използват оставащите пари от винетките? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ако ремонтите по общинската пътна мрежа се правиха качествено и без да се краде от ресурса мисля, че парите щяха да са ако не достатъчно то поне почти достатъчно, но ГРОБ както и БСП искат да крадат и с гъъзза си а не само с една ръка отговор Сигнализирай за неуместен коментар