7% от приходите от продажба на винетки отиват за посредници. Това стана ясно от думите на проф. Олег Асенов, началник отдел „Управление на информационна инфраструктура” към Национална Тол система. В ефира на Нова телевизия той обясни, че въпросните 7% са за търговско опериране и за изграждане на допълнителната инфраструктура, необходима за търговското опериране.
„Тези 7% са необходими не само на фирма ”Интелигентни трафик системи” (ИТС), но и на всеки един партньор, който може да кандидатства по условията, за да инвестира и развие отвореността на системата. Интерфейсът, който се развива с нашата система за валидиране на винетките, е нещо съвсем друго. Ако някаква външна система трябва да се свърже с нашия интерфейс, тя трябва да инвестира средства. Ние нямаме готов интерфейс”, обясни Асенов. Към момента при хартиените винетки разходите за реализация са около 4,35%, стана ясно още от думите му.
Темата нашумя след публикация на в. „Сега“, според която пътната агенция е назначила тихомълком е назначила зa нaциoнaлeн дocтaвчиĸ чacтнa фиpмa, cвъpзaнa c изпълнитeля нa тoл cиcтeмaтa.ИТС е свързана с австрийската фирма "Капш", водач на консорциума, на който АПИ плати 180 млн. лева за изграждане на тол системата.
Според ежедневника по неизвестни причини АПИ не е сключила директни договори за продажба на е-винетки с А1, "ОМВ", "ЛУКойл", "Български пощи", "Изипей", Ипей", а през избрания от нея "национален доставчик" и главен посредник ИТС. Миналата седмица сайтът "Общество" публикува копие от договора между АПИ и въпросната фирма „Интелигентни трафик системи“. Там също пише, че частната фирма ще получава 7% възнаграждение за услугите си.
В. „Сега“ припомня още, че наред с vinetki.bg, през който ИТС приема плащания на пътни такси, действа и bgtoll.bg, сайт, поръчан от АПИ на слабо известната фирма УПХ. При старта на електронната система сайтът bgtoll.bg отказваше, терминали за самотаксуване нямаше почти никъде, бензиностанциите не бяха чули за продажба на винетки на каса, но сайтът vinetki.bg и партньорът А1 работеха и си заработваха своите 7% комисиона. Преди дни и vinetki.bg претърпя срив, но проблемът бе решен за няколко часа.
Според Олег Стоянов няма нищо нередно. Той цитра статистика, според която от началото на годината са продадени 1,24 млн. електронни и хартиени винетки, които са с 500 хил. повече от продадените за миналия период от 17 декември 2017 до 31 януари 2018 година.
преди 5 години 7% !!!!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тиквата, Рапона, Цацата, Шиши, Шматката, Големите *** и s3 !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Спете спокойно деца, и за ГРОБ ще дойде Видов ден!То бива нагла корупция, ама това е пладнежки грабеж !!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тези, които се притесняваха от вкуса на асфалта, вече могат да са спокойни, защото пари за асфалт не останаха... Дано им хареса вкусът на всевъзможните таксуващи и техните "системи"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години А колко от тези 7% отиват в ББ, ДП и т.н.?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Безплатен обяд при обществените услуги няма, с изключение на администрирането на ДДС-то, което е безплатно за държавата.При винетките няма как да е безплатно, защото те не са ДДС, и затова ако трябва и 20% да се плащат за дистрибуция е нормално. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Да , г-н Стоянов , наистина няма нищо нередно ... Просто Вие искате да ни убедите че администрирането на хартиените винетки е по-евтино от това на електронните ... Все е имало кражлби , ама такава кражба не е било . Просто мястото на този който е договарял въпросния процент е в ЗАТВОРА ...Да му светват веднага СИНИТЕ лампи !!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар