IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Преглед на печата за 31 януари

08:16 | 31.01.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Депутатите сътвориха правен абсурд със закона за горивата
В. Сега

Безпрецедентен правен абсурд сътвориха депутатите около отлагането на спорния закон за горивата. На извънредно заседание във вторник ресорната парламентарна комисия за борба със сивата икономика трябваше да гледа на второ четене отсрочването му с 6 месеца. То бе поискано от премиера Бойко Борисов, след като дребните търговци на горива заплашиха с протести по почина на "жълтите жилетки" във Франция. Те обявиха готовност за протести заради високите финансови изисквания, които ще извадят поголямата част от тях извън пазара. Отлагането бе одобрено на първо четене миналата сряда. Между двете четения обаче законът влезе в сила от понеделник, 28 януари. Това породи куп недоразумения и опасения, че отлагането му може да бъде атакувано в Конституционния съд. При обсъждането на правителствения проект за отлагане на влизането в сила на закона миналата сряда бившият вицепремиер и сегашен депутат от Обединени патриоти Валери Симеонов поиска в същия ден той да бъде приет и на второ четене.

Работодателите поискаха да уволняват по-лесно
В. Сега

По-либерални форми на заетост, по-свободно уволнение на служители, по-кратък отпуск, повече възможности за извънреден труд. Това са основните искания, посочени в предложение на Българската стопанска камара до социалния министър Бисер Петков за започване на обществен дебат за съществени промени в Кодекса на труда.  У нас в момента има значителни проблеми на пазара на труда - ниска заетост, високо равнище на "реална безработица", висок дял икономически неактивни лица, недекларирана заетост, нисък дял на гъвкава заетост, дефицит на кадри, мотивират се от камарата. В същото време трудовото законодателство е остаряло, свръхвзискателно, противоречиво и неадекватно. Действащият у нас Кодекс на труда е в сила от 1987 г., приет е в условията на командно-планова икономика, при коренно различни обществени условия. Затова според бизнеса следва да се пристъпи към изготвяне и приемане на нов Кодекс на труда. Работодателите очертават няколко проблемни области, в които от години настояват за промени.

По 20 българи за едно място в бюрата по труда
В. Монитор

Средно по 20 българи се борят за едно работно място в бюрата по труда. При 214 266 нашенци, записани на борсата, обявените позиции са малко над 10 000, става ясно от данните на eлeĸтpoнния пopтaл нa Aгeнция пo зaeтocттa е-тpyдoвa бopca. Това означава, че за едно място потенциално се съревновават по 20 безработни, като на областно ниво те варират - под 10 души в София и над 37 в Благоевград. Всеки втори българин, който е на борсата, пък е между 30 и 49 г., а всеки четвърти е над 55 г. Готвачът в столицата е по-добре платен, отколкото в провинцията, става ясно още от портала. Месечната ставка в София е над 1000 лв., докато в Несебър, Велинград и Рила например е по 560 лв., в Стара Загора пък достига до 750 лв. Единствено Пловдив успява да догони столицата, където заплатата на готвач със стаж от 2 години достига хилядарка.

БСП няма да подкрепи предложената от ГЕРБ икономическа рамка на транспорта в София
В. Труд

БСП няма да подкрепи предложената от ГЕРБ икономическа рамка на транспорта в София. Това заяви председателят на групата на БСП в Столичния общински съвет и на социалистите в София Калоян Паргов, съобщиха от партията. По време на заседанието на Комисията по транспорт и туризъм към СОС днес той постави много въпроси във връзка с данните в доклада за икономическата рамка, на които не получи задоволителни отговори. „Икономическата рамка и транспортната задача са основополагащи документи за работата в сектора и са неразделна част от бюджета. По принцип те определят количеството и качеството на транспортното обслужване на гражданите. Логиката е първо да разгледаме и да приемем икономическата рамка и транспортната задача и те да станат елемент от бюджета. А не както е в момента – икономическата рамка е следствие на бюджета, тоест масовият градски транспорт се финансира до размера на заделените средства, а не до размера на необходимите средства за качествено обслужване“, твърди той.

Започнаха рокадите по върховете на митниците
В. 24 часа

Предстояли още смени в приходната агенция Първите рокади в митниците, след като бяха преструктурирани, вече са факт, научи “24 часа”. Предстояли още смени по върховете на приходната агенция, твърдят запознати. Заместник-директорът на Агенция “Митници” Юлиан Мирков е бил освободен от поста на 23 януари със заповед на финансовия министър Владислав Горанов. От митниците потвърдиха за промяната. Оттам обясниха също, че Мирков посочил в молбата си лични причини за напускането си. Юлиан Мирков е в системата на митниците от 2004 г. От 2009 г. той оглавяваше митническото разузнаване и разследване в Митница “Столична”, а от 2013 г. е и заместник-началник. Новият заместник на шефа на митниците Георги Костов е Георги Александров. Той идва в София няколко дни след като бе посочен от ръководството на агенцията като началник на Митница “Тракийска”. Неговото място там пък е заел Георги Костадинов - засега временно като изпълняващ длъжността. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:03 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още