IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

БДЖ приключва 2018 г. с оперативна печалба в рамките на 10 млн. лв.

Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-и век, каза изпълнителният директор на холдинга Никола Василев

16:38 | 15.01.19 г.
<p>
	Новото ръководство на БДЖ. На снимката: управителят на &bdquo;БДЖ - Пътнически превози&rdquo; Христо Иванов (ср), изпълнителният директор на &bdquo;Холдинг БДЖ&ldquo; Никола Василев (д) и председателят на СД на холдинга Григори Григоров (л). <em>Снимка: БТА</em></p>

Новото ръководство на БДЖ. На снимката: управителят на „БДЖ - Пътнически превози” Христо Иванов (ср), изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Никола Василев (д) и председателят на СД на холдинга Григори Григоров (л). Снимка: БТА

БДЖ приключва 2018 г. с печалба преди облагане в рамките на десетина милиона лева, съобщи на пресконференция Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД.

Дружеството е на печалба и тя расте, заяви Григоров.

Финансовото състояние на дружеството е стабилно, полагаме усилия за по-качествена услуга, увери Никола Василев, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“. 

Той посочи като основни цели да се подобрят организацията и резултатите на групата, за което ще се работи по 6-годишен план.

Капиталовият трансфер плюс генерираните средства трябва да стигат за развитие, ремонт, осигуряване на нов състав подвижен и изчистване на дълговете, каза Григоров.

Групата генерира около 350 млн. годишно, от които половината са държавна субсидия. Капиталовият трансфер е 40 млн. лева, а оперативните задължения към доставчици около 100 млн. лв. Основният кредитор е НКЖИ, на която БДЖ дължи 80 млн. лв. и изплаща по погасителен план.

Холдингът си е поставил за цел да повиши пазарния дял на товарните превози над 50 на сто.

Бюджетът на БДЖ ще бъде предоставен за одобрение в транспортното министерство до 15 февруари.

„Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-и век“, каза Никола Василев.

Заради проблемите около обявените обществени поръчки ръководството на превозвача очаква нов състав най-рано след 5 г., като през 2019 г. за това направление няма да се наложи да се отделят средства.

Григори Григоров увери, че за ремонта и подновяването на подвижния състав компанията ще разчита на собствени средства. В близките три години по думите му групата не може да си позволи кредити, каквито вероятно по думите му няма и да получи.  „Паричният поток е достатъчен за изпълнение на програмата, която сме съставили“, каза той.

За развитието си БДЖ все още разчита и на концесията на Летище София, за която срокът за подаване на оферти бе удължен няколко пъти.

В момента влаковете се движат със средна скорост 62,7 км/ч, посочи управителят на „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД Христо Иванов.

В превозвача работят 8500 души в двете компании, като ръководството на холдинга увери, че не се предвиждат съкращения тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още