IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Либийският танкер „Бадр“ е върнат на бургаското пристанище*

Изпълнителната агенция "Морска администрация" настоява да се направи ремонт на плавателния съд заради заплаха от екокатастрофа

15:29 | 15.01.19 г.
<p>
	В трафик кулата на пристанище Бургас имаше брифинг по повод връщането на танкера &bdquo;БАДР&ldquo; в акваторията на бургаското пристанище.&nbsp;<em>Снимка: БТА</em></p>

В трафик кулата на пристанище Бургас имаше брифинг по повод връщането на танкера „БАДР“ в акваторията на бургаското пристанище. Снимка: БТА

Заради неизрядни документи и опасност от екокатастрофа либийският танкер „Бадр“ със заповед на ръководството на Изпълнителната агенция "Морска администрация" е върнат на бургаското пристанище с искане да му бъде извършен ремонт.

Близо две седмици корабът е бил извън българските териториални води на 22 мили от Созопол, съобщи кореспондентът на БНР в Бургас.

“В 6 часа тази сутрин либийският танкер е акостирал на бургаското пристанище. В момента той няма документи за нормална експлоатация", каза директорът на Изпълнителната агенция "Морска администрация" капитан Живко Петров.

Корабът е отплавал преди седмици от Бургаското пристанище с настояване да му бъде извършен ремонт в турското пристанище Тузла, но неясно защо не се е отправил към Турция, а е останал в изключителната икономическа зона извън българските териториални води.

В момента танкерът е собственост на дружеството "Булгаргеомин", но е с панамска регистрация.

На 21 декември миналата година, след като е представил всички необходими документи, представители на "Морска администрация" и "Гранична полиция" са извършили смяна на екипажа на танкера. Той се е състоял от 20 индийски моряци и капитан – либийски гражданин.

Директорът на Главната дирекция "Гранична полиция" главен комисар Светлан Кючуков увери, че при смяната на екипажа не е използвана физическа сила, нито са използвани помощни средства. Тя е извършена доброволно, като последен е напуснал кораба капитанът, който е взел корабните документи. На екипажа са били издадени предварително визи, за да може той да напусне страната.

Заради съдебни спорове между две търговски дружества, едното собственост на либийската държава, танкерът е задържан на бургаското пристанище от месец октомври 2017 година. Публичната продажба на кораба и смяната на екипажа пък предизвикаха реакция на Либия, която обвини България в пиратство.

От “Булгаргеомин” съобщиха, че танкерът  ще остане на рейд на бургаското пристанище и се търси решение

във връзка с възникналия частно-правен спор между българската компания и либийските власти.

„Решението за връщането на танкера е взето на общо събрание на компанията, въпреки че “Булгаргеомин” има юридическо право да разполага с морското превозно средство“, заяви Асен Кавдански, представител на мениджмънта на “Булгаргеомин”, в позиция, предоставена на Investor.bg. – Аз ръководя прозрачна компания и съм готов да предоставя всички необходими документи, за да се разреши този чисто правен спор.“

Той допълни, че екип на компанията е подготвил всички необходими документи и има готовност за пълно съдействие за разрешаване на създалата се ситуация, като политизирането ѝ създава допълнителни усложнения и за двете страни.

„Танкерът бе задържан от българските власти на пристанище Бургас, като част от предприетите от „Булгаргеомин“ действия за събиране на легитимни вземания с абсолютно законни действия“, припомни Асен Кавдански и обясни, че ръководството на компанията предприема серия от мерки за бързо и коректно разрешаване на казуса.

*Материалът с позицията на “Булгаргеомин” е допълнен в 18 часа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:15 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още