През 2019 година БДЖ са готови да отделят 2 млн. лв. от бюджета си за наем на подвижен състав и преговарят с български и чуждестранни компании, съобщи ръководството на холдинга на пресконференция.
В момента заради остарялата техника превозвачът отменя около два-три влака на ден заради недостиг на локомотиви и вагони, заяви Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД.
За миналата година БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути и са отменени 717 композиции при налични 560 влака, което означава 70-80% изпълнение на графика.
Ние сме в недостиг, заяви за наемането на подвижен състав Никола Василев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
Той обясни, че процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година.
„Единственият вариант да изпълним графика е да наемем допълнителен подвижен състав в помощ на това, което разполагаме в момента“, обясни той.
Наетите локомотиви ще попълнят недостига и ще заместят машините, които отиват на ремонт.
Ръководството на превозвача обяви, че до 4-5 месеца предстои да стартира процедура за наемане на около 20 локомотива и около 50 вагона, като развитието ѝ ще зависи от желаещите да участват и от евентуално обжалване. БДЖ търси и мотриси под наем, но налични ще има най-рано след средата на следващата година.
Без допълнителен ресурс няма как да изпълним графика, заяви Василев.
преди 5 години Добре А имат ли от кого да наемат под наем локомотиви и вагони Или това е само идея Почти сигурно е че за 2019 няма да могат да вземат под наем И имат ли идея какви локомотиви и вагони ще вземат под наем Ако са същите амортизирани като нашите няма никакъв смисъл да се вземат Най добрия вариант е тотална реформа в Б Д Ж Да купят нови мотриси с пари от концесията на летище София Да оптимизират линиите и да направят съдружие с голям операто р реисове Но затова се иска смелост и политическа подкрепа Като гледам тези двамата на снимката май нищо няма да се случи с Б Д Ж отговор Сигнализирай за неуместен коментар