Многото посредници при груповите пътувания не добавят стойност към самото пътуване за клиента. Затова и една от целите на приложението за групови пътувания 15TOGO е да предложи първо избор на спътници според общи интереси и сходства на потребители си, а по-късно да предлага индивидуални оферти на групата пътуващи, директно от туристическата компания, като избягва натрупването на посредници от клиента до самото пътуване.
Така определи целите и перспективите на приложението Петър Лозанов, основател на 15TOGO, в интервю за предаването "UpDate" на Bloomberg TV Bulgaria.
Историята около създаването на приложението 15TOGO за пътешествия, е преплетена с предприемачески дух и типичния за технологичните маниаци ентусиазъм, тя се ражда от неволята, разказва той.
Преди години двама заклети пътешественици Петър Лозанов и Тодор Геровски организират група за плаване в Гърция, но срещат пречка при намиране на достатъчно хора. Така се ражда идеята, а няколко месеца по-късно и българското приложение за групови пътувания.
"Стартирахме една туристическа агенция, организирайки пътувания в цял свят видяхме къде са слабите места в индустрията или проблеми, които биха могли да бъдат решени. Намерихме ниша, в която никой не работи – а именно – с кога ще пътуват пътешествениците, защото кога и къде почти всеки може да отговори, но правилните пътешественици, с които можеш да отидеш някъде са може би най-важната съставка на всяко едно успешно пътуване, посочи Лозанов. – Основното предложение, което ние даваме и което е различно от всички останали, е да разбереш с кого ще пътуваш и да намериш правилните хора, на база на интересите си, на социалния статус, както и на основа на посетените вече места и тези, на които искаш да отидеш.”
Основателят на 15TOGO смята, че е успех, когато успеят да съчетаят в група спътниците.
Лозанов потвърди, че приложението има име с логично значение, което идва като продължение на създадената по-рано от екипа туристическа агенция, а и на работата в сферата през последните години,.
"Търсейки правилния домейн, за да ни запомнят хората, преценихме, че не искаме да имаме стандартно за индустрията име, което може да бъде бъркан, а по-скоро нещо, което ще бъде забелязано. Затова и избрахме 15TOGO, което означава, че ако вие сте от първите 15 души, които резервирате дадено пътуване, то да получавате чрез приложението бонуси, ако още хора се присъединят към пътуването след вас. Ако се присъединят 25, може би ще получите допълнително 100 лева или долара, ако се присъединят още 20, може би ще получите допълнително още 200 – в зависимост от пътуването и офертата, може да пътувате дори безплатно", коментира предимствата на организацията той.
Според съоснователя тази е само една от основните функции на приложението. А най-интересната и най-използваната функция на приложението, отчетена като поведение на клиентите им, е търсенето на потребители, разглеждането на потребителските профили и търсенето на спътници за пътуване.
Всичко започва с намирането на хора с общи интереси и сходства в желанието им да посетят дадена дестинация или в отношението им към вече посетените държави. Потребителите предлагат чрез бутон приятелства с цел пътуване. Колкото повече хора приемат поканите, толкова по-голяма мрежа от пътешественици създава съответният потребител. Щом членовете на неговата мрежа резервират или маркират дадено пътуване като желано, той получава известие и може да се присъедини към тях.
Да се запознаеш с някого в интернет е едно, но да пътуваш с него и да го опознаеш в реалния живот е едно съвсем различно преживяване.
“Приложението до момента получава финансова подкрепа от бизнес ангели. Екипът на създателите със сигурност определя таргет пазарите си в началото в близост до България, поради установените добри контакти и партньорски отношения, но има намерение да се насочи към Западна Европа, Англия, Канада и Америка”, посочва Лозанов.
Колко вземат посредниците при организация на туристически пътувания? Как се развива стартъпът? Как се развива туризмът като избор на резервации?
Повече от разговора гледайте във видео материала.
преди 5 години Идеята е добра... и до тук. Цените са абсурдни. Хубава работа, ама българска... отговор Сигнализирай за неуместен коментар