Българското правителство трябваше да обвърже темата пакет "Мобилност" с тази за командированите работници, която ние подкрепихме по време на българското европредседателство, сега няма с какво да защитим нашите интереси. Това коментира в сутрешния блок на БНТ бившият външен министър и бивш евродепутат Ивайло Калфин.
Българските превозвачи излизат на протест в Брюксел срещу подготвяните регулации в пакета "Мобилност 1". Според бранша приемането им въвежда двойни стандарти в общността и има потенциала да унищожи транспортния бизнес у нас.
Очаква се 360 протестиращи да пристигнат с два чартърни полета в белгийската столица. Към тях ще се присъединят българи, живеещи в региона, както и румънски, латвийски и унгарски превозвачи.
Калфин изрази съжаление, че тежки въпроси като пакет "Мобилност" и за ограничаване на вредните емисии при производство на електроенергия, където страната ни отново е в губеща позиция, не са били засегнати по време на българското европредседателство.
По думите му трябва да търсим подкрепа за блокиране на пакета и ако управляващите и евродепутатите успеят да го направят втори път, темата ще отиде в следващия европарламент.
Не сме силни по процедурите, ако бяхме, нямаше да се стигне до това гласуване в комисията сега, отбеляза гостът. Няма други процедурни хватки, които да бъдат задействани за отлагане на въпроса, смята Калфин.
Той посочи, че протестите нямат пряко влияние върху решенията на Европейския парламент, а по-скоро върху общественото мнение, защото всеки ден в Брюксел има протести по различни въпроси.
Екзотиката е, че министър ще участва в протеста на превозвачите в Брюксел. Това едва ли ще доведе до нещо, коментира още Калфин по повод участието на българския министър на транспорта в протеста днес. Ако България иска да защити своя интерес, мястото е в Съвета, където са страните членки и по-лесно може да се блокира този пакет, зяви той.
Калфин обясни, че на днешното гласуване в транспортната комисия в ЕП няма да се случи нищо решаващо. Днешният вот е индикативен, а важното е гласуването в пленарната зала на европарламента.
преди 5 години Източна Европа няма какво да наложи хахаха, защото работи на ишлеме и е зависима. Ктайно време е това да се проумее. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Българските превозвачи могат да работят на запад защото са по-конкурентни от западноевропейските. Подготвяните регулации ще намалят конкурентността им и част от тях ще трябва да прекратят работа или да започнат да наемат местни шофьори. В това е смисълът на въпросните регулации, а не че много са се загрижили за тираджиите. А спането в мотели е заложено в законите на съответната държава и превозвачите трябва да се съобразяват независимо дали са местни или не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не съм съгласен, те шофьорите си знаят интереса. Протестират, защото така са им казали. Ако им кажат да протестират за по-малки заплати, пак ще се намерят някои от тях да го направят. Един вид малко стокхолмски синдром се получава, но се случва.Иначе, само не казвай че някой доброволно бяга от по-добри условия за работа, защото никой няма да повярва. Не говорим да спят всяка нощ в мотел, а само веднъж в седмицата, много ли е? Или поне веднъж в месеца да се приберат, да видят какво става с имотите им, с жената, децата, и т.н. И това ли е лошо? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години С други думи казваш, че шофьорите които отиват да протестират в Брюксел не си знаят интереса. А пита ли ги дали искат да се прибират веднъж в месеца? Или ти познаваш нуждите им по-добре от тях самите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години А ако нямат семейства, кво, ергенски данък ли?Проблема е, че искат да решат кохезионни проблеми с ограничения.Еми да, ама в крайна сметка Източна европа може да наложи реципрочни мерки и трябва да се реши ще го бъде ли ЕССРа или не... както е тръгнало по-скоро не и то за добро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години И какво излиза? Цялото управление, и правителство, и парламент, са против да се защитят правата на работниците (шофьорите) за да може да бъдат експлоатирани както реши капиталиста. Реално мерките не са лоши, какво лошо има да се прибират шофьорите веднъж в месеца при семействата си, или те не са хора? Или да може веднъж в седмицата да отседнат на мотел като бели хора, да се изкъпят и изперат? Не говорим за всеки ден, а веднъж в седмицата. А ако превозвачите толкова искат да заобиколят правата на шофьорите, ами нищо не ги спира да регистрират фирми на запад, нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар