Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков представи българската позиция по Пакета за мобилност I пред един от докладчиците по досието в Европейския парламент Вим Ван де Камп.
На срещата присъстваха и транспортните министри на Литва, Унгария и Полша, които подкрепят позицията на българската държава, съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство.
Желязков информира Ван де Камп за предстоящия протест на българските превозвачи пред Европейския парламент утре по време на гласуването на Пакета.
Той подчерта, че превозвачите ни не са съгласни с постигнатия Общ подход по време на австрийското председателство и очакват по време на дискусиите в Европейския парламент да се намери необходимия баланс.
Росен Желязков за пореден път изрази разочарование от приетия Общ подход в Европейската комисия по пакета, който не отчита позицията на почти 30% от европейските граждани и предупреди, че подобни действия ще насърчат евроскептицизма в Европа.
Министърът изтъкна, че основните права и свободи, както и нормалното функциониране на свободния пазар са застрашени с налаганите ограничителни, непропорционални и протекционистки мерки. Той призова Вим Ван де Камп да подкрепи намирането на справедливи и разумни решения по време на преговорния процес в Европейския парламент, както и при тристранните срещи.
Желязков напомни, че българската страна многократно е заявявала несъгласие с текстовете, свързани със задължението водачите да се връщат на четири седмици у дома, правилата за командироване и пълната забрана за почивка в камионите.
„Изключително важно е да защитим фундаменталните човешки права на шофьорите, така че те да имат възможност сами да избират къде да прекарват свободното си време, в противен случай се нарушават техните права“, отбеляза транспортният министър.
Той отчете като сериозен проблем въвеждането на забрана за спане в кабините преди да бъде изграден достатъчен брой охраняеми паркинги по трансевропейската пътна мрежа.
Росен Желязков настоява и за реалистични срокове за преоборудване на камионите с интелигентни тахографи, тъй като в момента няма наличен продукт на пазара, както и адекватно решение относно замяната на картите на водачите.
преди 5 години А в това време българската държава се сдоби със статус на пиратска, след фаловете на министъра и администрацията на порт Бургас при кражбата на танкера "Бадр"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар