Българското правителство подкрепя категорично исканията на българските превозвачи за приемането на поправки в т. нар. пакет „Мобилност“, който ще бъде гласуван тази седмица от транспортната комисия в Европейския парламент. Това стана ясно по време на среща на министър-председателя Бойко Борисов с министъра на транспорта Росен Желязков, на която бяха обсъдени предстоящият протест на превозвачите в Брюксел на 10 януари и исканията им Комисията по транспорт в Европейския парламент да приеме предложените няколко поправки в пакета „Мобилност“, касаещи регламента за командировките им, връщането до страната на регистрация на всеки 4 седмици и нощните почивки на шофьорите.
Българската държава се солидаризира с протеста на превозвачите, които се очаква да бъдат подкрепени и от колегите им от Румъния, Полша, Унгария, Литва, Латвия и Ирландия, посочват от пресслужбата на кабинета.
“Ограниченията, които се налагат с пакета „Мобилност“, ще се окажат рестриктивни и изключително затормозяващи за превозваческия бизнес в периферните страни на Съюза и на практика ще го изтласкат от пазара”, заяви министър Росен Желязков.
“Ако пакетът бъде приет без поправките, за които настояват българските превозвачи, България и изброените страни ще загубим голяма част от своя икономически потенциал и вътрешния ни продукт, нашите превозвачи ще бъдат принудени да изнесат бизнеса си на друго място, а това е неприемливо за нас като държава“, коментира премиерът Борисов.
Министър-председателят Бойко Борисов и транспортният министър Росен Желязков още веднъж изразиха подкрепата на правителството за исканията на българските превозвачи. Като израз на тази солидарност министър Желязков лично ще присъства на протеста на превозвачите на площада пред Европейския парламент в Брюксел, а по-късно и на заседанието на транспортната комисия.
Припомняме, че основният проблем в предвидения пакет е връщането на водачите и камионите в страната на регистрация. Новите европейски правила въвеждат ограничения за кръстосаните курсове (т. нар. каботаж), налагат шофьорите да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици и обичайните седмични почивки да бъдат извън кабината. Срещу споразумението се обявиха осем европейски държави, сред които и България.
На 10 януари е гласуването в транспортната комисия на Европейския парламент на пакет „Мобилност 1”.
По-късно днес и президентът Румен Радев ще се срещне с представители на браншови организации за автомобилен превоз.
преди 5 години карат нови камиони, продадени от същите тези страни дето са искат да не им дават да работят тамтука какви данъци и осигуровки плащат пак не е много ясно ще регистрират фирми в европа ама ако дойде и рецесия няма да им излязат сметките съвсем отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години По-скоро правителството застава зад бизнеса, докато бизнеса е застанал зад шофьорите и ги опъва ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Както съм писал и друг път, на аргатите и ратаите мотел или хотел не се полага! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Изобщо нямаш представа от транспортния бранш май? Те повечето български шофиори изобщо не работят за български фирми, но пак се връщат на 4-5 месеца. Това ще удари само тези имащи нещастието да работят за българските фирми. Помня моя тъст навремето е бил в СОМАТ. Връщал се е много често, защото е имал много товари от и за българия. След това работи за чешка фирма с австрйски собственик (щото и те гледат да платят възможно най-малко - не обвинявайте само българските работодатели). Ако беше продължил да работи в тази фирма, къде трябваше да се връща? В България или във Чехия? И какво щеше да каже австриеца за това? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ако се прибират всеки месец или две седмици, никога няма да вземат тези пари които получават като карат вътрешно в европа, защото няма толкова товари за България и от България, май не произвеждаме много неща отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Транспортният министър явно е свършил всичко нужно в България и е намерил време да се самокомандирова до Брюксел, за да подкрепи интересите на няколко превозвачески фирми :)А в това време БДЖ бива източвана и фалира за пореден път. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Много политкоректно заглавие, явно е одобрено от политкомисаря. Но истинското заглавие би трябвало да е, че правителството застава срещу интересите на шофьорите в подкрепа на тяхната експлоатация по нашенски. Те, нашите шофьори, трябва да работят все надалеко в чужбина, да не се прибират всеки месец тук за да видят жена и деца, и да не нощуват поне веднъж в седмицата в мотел където да се наспят и да се изперат, а да се свиват по кабините като прошляци. Правителствени интереси, кво да праиш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар