Мантинелата край Своге, където в края на лятото при тежка катастрофа загинаха 20 души, вече е възстановена. Днес изтече крайният срок, който от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) дадоха пред омбудсмана Мая Манолова за подмяна на съоръжението.
„Избрахме втория по вид клас на съоръжението. Това е вид мантинела, която се монтира по магистралите, т.е. за скорост 140 км/ч“, обясни в ефира на Нова телевизия председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инженер Светослав Глосов.
Той увери, че не съществува проблем при полагане на асфалт върху влажна повърхност, защото субстанцията е с висока температура. Според него всяка една пътна лаборатория може да установи дали има проблем. Ще бъдат направени проверки, добави той.
Глосов обвини опозицията, че спекулира с темата, защото по времето на правителството на Пламен Орешарски бяха направени проби на всички участъци, за които БСП настоява в момента да се проверят. Тогава нямаше констатирани нарушения, подчерта Глосов.
Той добави, че ЕК е посочила АМ "Тракия" като пример за добро управление на европейски средства и добро качество на изпълнение. По думите му участъка между Стара Загора и Чирпан е в най-лошо състояние.
Шефът на АПИ коментира и днешния протест на строителите. „Считам, че строителите са прави да искат да не се компрометира името на българския строител. Този протест не е против искането за проверка на пътищата, което отправиха БСП. Строителите не се притесняват от проверки“, подчерта Глосов и добави, че именно строителите, които протестират, въведоха в експлоатация над 30 км пътища за последната една седмица.
След броени дни ще функционира и новия участък на АМ "Струма", който е 24 км, добави още Глосов.
преди 5 години Ясно е, че на място където ограничението е 40км/час, трябва да се кара с 40км/час.Същото важи и за Храбрино, където машинистите "не знаели" с каква скорост са се движили, защото не са гледали скоростомера. Ами да гледат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години На място където ограничението е 40 км/ч слагат мантинела с устойчивост(ужким) на удар при скорост 140 км/ч. Един вид се явява излишно презастраховане. Тогава по магистралите с каква устойчивост са мантинелите!? Поне на пръв поглед изглежда(мантинелите по магистралите) стандартна...едноредова, нищо по особено от това което слагат по селските пътища. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години не вярвам, моля господина да го демонстрира с един рейс ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар