Седем от най-големите търговски вериги у нас са инвестирали над 3,8 млрд. лева в България. Това показа анкета на Сдружението за модерна търговия с участието на членовете му Kaufland, Billa, Lidl, dm, МЕТРО, T-Market и Deichmann, които заемат общо над 30% от пазара на бързооборотни стоки у нас.
Посочените инвестиции са за развитието на веригите в България, като те са работили със строителни фирми и подизпълнители, фирми за поддръжка и охрана.
Инвестициите са насочени основно към разширяване на мрежата от търговски обекти, съобщи организацията.
Към края на 2017 г. седемте компании имат повече от 430 магазина в цялата страна. С най много филиали е Billa със 115 обекта. На второ място е Lidl с 92 магазина. Следват dm – 72 филиала, T-Market – 65, Кауфланд – 56, Deichmann – 22 магазина и МЕТРО с 13 обекта.
Веригите инвестират и в логистични центрове.
Инвеститорите изтъкват, че подобряват и средата за живот, тъй като в близост до магазините се изграждат детски площадки, зарядни станции за електромобили и дори паркове.
В тези компании работят над 18 600 българи, като само за 2017 г. са били наети около 5 500 нови служители, информира Сдружението. Търговците подчертават, че тези хора се осигуряват на пълната си заплата, което допринася и за изсветляването на икономиката.
Според организацията над 50% от стоките във веригите са на български производители, а при някои делът достига 75%. Тези стоки се осигуряват от повече от 1 050 производители - доставчици на шестте компании, участвали в анкетата.
Според анкетата посочените седем вериги за 2017 г. са дарили над 1,6 млн. лева за социални проекти и над 16 т храни за 69 хил. лева на Българска хранителна банка и БЧК.