Заради общественото недоволство Комисията за финансов надзор (КФН) дава заден ход за спорните моменти в системата "бонус-малус". Отказва се от наследяването на скъпа „Гражданска отговорност” при продажба на автомобил и вдига прага при нарушенията с превишена скорост. Председателят на Комисията за финансов надзор Карина Караиванова каза, че със сигурност ще има нужда от законови промени, които да решат основния проблем, свързан с продажбата на коли, които имат лоша застрахователна история. В застраховката ще бъдат вписани всички, които имат право да управляват колата. Това ще стане с промени в Кодекса за застраховането и в Закона за движение по пътищата.
„В нормативната рамка, в която сме ние, а именно да нямаме лични регистрационни номера, да нямаме история на нашите нарушения няма как КФН да даде по-добър вариант на „бонус-малус”. В този смисъл е добре първо да променим рамката, а след това да градим нова система, подобна на Западна Европа”, коментира по Нова телевизия Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
„Има дисбаланс между „бонус” и „малус”, защото ако в момента застрахователите събират условно 800 млн. лв. от „Гражданска отговорност”, при въвеждането на системата отново трябва да събират тази сума. Разпределението между добри и лоши водачи е 80% към 20%. Тоест, когато се санкционират по тази скала, санкцията, която ще се вземе от тях, плюс бонусът, който се дава на добрите, отново трябва да даде сумата”, обясни Тодоров.
Той уточни, че за държавни и общински структури няма да се прилага тази система.
„Изчистването на проблема с „бонус-малус” върху автомобилите, а не върху водачите е стъпка напред. Наредбата обаче ще бъде забавена, защото изписването на имената върху талона предполага промени в законодателството, което се прави не от КФН, а от парламента”, коментира Владислав Панев, съпредседател на „Зелените”.
„КФН е готова да приеме разумните предложения, които са направени и да преосмисли цялата наредба. Ние приветстваме това решение”, заяви адвокатът Цветанка Крумова.
„Аз така и не разбрах защо се пристъпи към изграждането на система „Бонус-малус”, базирана на нарушенията по Закона за движение по пътищата. Това е въпрос, от който следват много други, включително и този за собствеността на автомобила”, посочи Крумова.
преди 5 години Г-жа Карина Караиванова трябва НЕЗАБАВНО ДА СИ ПОДАДЕ ОСТАВКАТА!! И ТЯ И ЕКИПА Й ДА СИ ХОДЯТ!!ВМЕСТО ДА ПРИЛАГА ЕВРОПЕЙСКОТО ЗАСТАХОВАНЕ ПРИ КОЕТО ЗАСТРАХОВАТЕЛЯТ НОСИ ОТГОВОРНОСТТА НА ВОДАЧА , въпросната дама ни вкара в системата на РАЗВИТИЯ СОЦИАЛИЗЪМ при която се носи отговорност на АВТОМОБИЛА , а не на ВОДАЧА както е по света. Такива обременени с миналото кадри на КФН трябва не само да я напуснат заради извратеното си мислене допускащо да се вменяват ОТГОВОРНОСТИ НА АВТОМОБИЛ и по тях да се носят рискове , НО И ЗАРАДИ ТОВА ЧЕ БЕ ДОПУСНАТО ПРЕЗ ПАРЛАМЕНТА ДА СЕ ПРОКАРАТ ЕДНИ НЕРАБОТЕЩИ ТЕКСТОВЕ ЗА НАЛАГАНЕ НА СИСТЕМАТА БОНУС МАЛУС!!Налагането на системата Б-М е задължително !!За НЕДОБРОСЪВЕСТНИТЕ ВОДАЧИ истемата Б-М има не само възпиращ ефект!! Тя премахва тази съществуваща и в момента РАВНОПОСТАВЕНОСТ ПРИ ПЛАЩАНЕ НА ПРЕМИИТЕ между добросъвестните водачи и нарушителите!!НА ОСТАНАЛОТО ОТ СОЦА МИСЛЕНЕ И РАЗПРЕДЕЛЯНЕ НА ОТГОВОРНОСТТА ПО РАВНО МЕЖДУ НАРУШИТЕЛИ И ДОБРОСЪВЕСТНИ ВОДАЧИ ВРЕМЕТО ОТДАВНА Е МИНАЛО ГОСПОДА ОТ КФН!В ЕВРОПА СМЕ!!ЩЕ РАБОТИМ ПО ТЕХНИТЕ , А НЕ ПО ИЗМИСЛЕНИ ОТ *** ЗАКОНИ , КОИТО СЛЕД КАТО СА ГЛАСУВАНИ СЕ ОКАЗВАТ И НЕПРИЛОЖИМИ !!ГОСПОЖАТА И ЕКИПА И ДА СИ ХОДЯТ НЕЗАБАВНО!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Защо трябва да го наричаме бонус за шофьорите без нарушения, то е задължение на всички да спазват закона, а като се каже че за изрядни шофьори има намаление значи за стандартен шофьор се приема този който има някакъв брой нарушения и такъв шофьор ще плаща базовата цена на застраховката, тези без нито едно ще имат отстъпка. А по-логичното е базовата стойност да се плаща от тези без нарушения и от там да се тръгва с увеличението на застраховката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар