Каси на самообслужване въведе T Market в магазина си в столичния квартал „Мусагеница“, съобщи търговската верига.
“В последните две години начинът, по който клиентите пазаруват, се променя”, каза по време на представянето изпълнителният директор на “Максима България” Едвинас Волкас.
Той допълва, че клиентите на веригата разчитат на ежедневното пазаруване, като в пикови часове на касите в супермаркетите се струпват повече хора. Касите на самообслужване са инсталирани, за да се намали времето за чакане на опашка.
Новите каси в магазина в Мусагеница са общо четири.
Механизмът на работа позволява клиентите самостоятелно да маркират стоките. На касите са инсталирани и везни, на които да се измерят избраните плодове, зеленчуци или насипни бонбони. Заплащането става в брой или с банкова карта. Клиентите имат възможност и да върнат продукт, в случай че размислят.
За разясняване на механизма на монигорите пред клиента се въртят видеа.
При нужда от помощ клиентите могат да се обърнат към помощник-касиер.
T Market е част от Maxima Grupe, която оперира вериги за търговия с бързооборотни стоки в Литва, Латвия, Естония, България и Полша. Компанията оперира на българския пазар от 2005 г. В момента веригата има 72 обекта в 36 града в страната и над 1 500 служители.
По-рано експеримент с т.нар self-checkout каси пусна и "Промаркет" - в ролята на бързи каси, през която минават хора с покупки от до десет продукта. Те позволяват на клиентите да маркират и заплащат сами покупките си, без намеса на персонал. Това е удобно и пести време от чакането на опашки. От веригата бяха инсталирали двете каси в магазина си в "Младост 1".
Четирите каси на самообслужване имаше и в първия софийски магазин "Карфур", като касите бяха на IBM. Проектът бе осъществен от "СИС технология", която доставя софтуера за софийския магазин на веригата.