Задължителната застраховка „Гражданска отговорност“ ще поскъпва плавно, но стойността ѝ няма как да се удвои през следващата година. Това коментира застрахователният експерт и бивш заместник-председател на Комисията по финансов надзор (КФН) Борислав Богоев в ефира на БНР. Според него цената на задължителната застраховка може да се намали чрез ограничаване на комисионата на брокерите до 10%.
Според него в момента комисионните на застрахователните брокери надхвърлят 20% и годишно възлизат на около общо 200 млн. лв.
Богоев обаче е категоричен, че няма как „Гражданската отговорност“ да струва 1000 лв.
„На 3,6 млн. автомобила по 1000 лв. гражданска отговорност – това са над 3,5 млрд. лв. Че то толкова не е премийният приход на целия застрахователен пазар от всички останали застраховки“, посочи експертът.
Относно решението за отпадане на тавана на обезщетенията на близки на загиналите при ПТП-та, Богоев посочи, че всяко решение, което не е свързано с ограничение на изплащаните лимити по неимуществени вреди, е вярно. Според него всяко решение, което ограничава преките наследници, е неправилно.
“Бих казал, че стана много добре, че се намеси премиерът със своето разумно предложение да се направи дебат и се видя какво е настроението в обществото. Застрахователите не могат да функционират сами за себе си, тяхната дейност е свързана с това да изплащат обезщетение при настъпване на застрахователни събития. Особено в застраховка като “Гражданска отговорност““, обясни той пред Националното радио.
Според Богоев има държави в Европа, в които няма лимити по обезщетенията за неимуществени вреди, като за пример посочи Франция. Той добави, че в България има законово ограничение, според което може да се изплаща обезщетение до 2 млн. лв. за едно пострадало лице и до 10 млн. лв. за повече от едно лице.
преди 6 години Няма значение как ще се формулира. Важното е да се вземат едни пари колкото се може повече и да се прави колкото се може по-малко срещу тях.Но... ако един автомобил се управлява от двама или трима, то всеки от тях ще трябва да има гражданска застарховка. Това ще е много "изгодно" за фирмите, където един автомобил се управлява обикновенно от няколко човека. От друга страна, ако някой има гражданска застраховка, то ако кара и фирмена кола, за нея няма нужда да се прави застраховка. Застрахователите сигурно ще проучат предлижението ти и то може и да се изпълни, ако преценят, че застраховките може да нарастнат и до 4 милиона. Още по добре ще е за застрахователните компании, ако един водач има за всеки автомобил, който кара, отделна гражданска застраховка. Все пак, колите са различни и рискът е различен. Така харесва ли ти? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "Експерти" като този доведоха системата до такова БЕЗУМИЕ , че се зстрахова отговорността на АВТОМОБИЛА , а не на УПРАВЛЯВАЩИЯТ ГО ВОДАЧ !!Такова животно "ВИНОВЕН АВТОМОБИЛ" на когото застрахователите носят риска , НЯМА НИКЪДЕ ПО СВЕТА!!!Остава да започнат да призовават в СЪДЕБНАТА ЗАЛА "виновните" автомобили , а застрахователита да плащат щетите от тяхното "виновно" поведение!!!!ВСЪШНОСТ В МОМЕНТА ИМА НАД ТРИ МИЛИОНА ЗАСТРАХОВКИ ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ НА АВТОМОБИЛА , по които застрахователите реално не носят никакъв риск , защото предмета на застраховане не може да породи виновно поведение!!ПОРАДИ ТАЗИ ПРИЧИНА ТЕЗИ ТРИ МИЛИОНА ПОЛИЦИ СА НЕВАЛИДНИ!!ОПАЗИЛ ГОСПОД БЪЛГАРИЯ ОТ ТАКИВА "СПЕЦИАЛИСТИ" КАТО ТОЗИ , и ЗАКОНОТВОРЦИ КАТО МЕНДА!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар