Ще предложим в най-кратки срокове всяка касова бележка на бензиностанция да съдържа търговската надценка и елементите на цената, които влизат в крайната цена на горивото. Това обяви в ефира на bTV министърът на финансите Владислав Горанов.
Той обяви още, че вече се е срещал с премиера Борсов по темата ще предложи изменения в наредбата за регламентиране на плащанията и продажбите, които ще повишат доверието в системата. Наредбата е по-известна като наредба за касовите апарати, уточни Горанов.
„Ще предложа да задължим всеки търговец на дребно на горива, когато издава касов бон, да посочва на отделен ред акциза, ДДС, както и цената на горивото без косвените налози. Със съответните законодателни изменения можем да отидем и по-напред и да се посочва и търговската надценка в касвата бележка”, обясни още министърът.
По думите му така във всеки фискален бон ще се посочи колко отива за държавата и колко за търговеца, което пък ще помогне на потребителите да се ориентират кога са натоварени с по-висока от реалната цена.
Според Горанов няма пречка, която да осуети намерението. Така е по отношение на енергоразпределителните дружества, ако си погледнете фактурата за електоренергия или фактурата от „Топлофикация“ – има разбивка. Там е посочена цена за пренос, цена за производство, цена за зелена енергия, обясни финансовият министър.
Относно протестите и недоволството на хората срещу високите цени на горивата, Горанов посочи, че реакцията им е разбираема, но „няма как да им кажем „приберете се, цената ще падне”.
Относно ветото, което днес президентът Румен Радев наложи върху промяната в данъка за старите автомобили, Горанов посочи, че не е съгласен с мотивите на държавния глава.
„Тепърва в парламента ще решаваме каква да ни е позицията по отношение на ветото. Но аз не споделям, ако е прието за ценност, че екологията, екологичната политика и замърсяването на въздуха е проблем за едно развито общество, и ако приемем, че ние се стремим към достиженията на цивилизацията, можем с лека ръка заради това всеки втори български гражданин да може да има автомобил, купен от пазара в Дупница, без платено ДДС, и да го подкара без платена „Гражданска отговорност“ по българските пътища, след употреба на алкохол и да причини ПТП“, каза финансовият министър.
По думите му това, което предвиди и беше предложено на президента за обнародване – Закона за корпоративното подоходно облагане в частта измененията за местни данъци и такси, е една много малка и първа стъпка, която да ни сложи на цивилизационната карта на Европа.
„Прочетох в мотивите, че имущественият данък не може да регулира екологични отношения, ако така може да се формулира, въпреки че изречението в мотивите на президента беше доста по-засукано. Ако приемем, че достижението на технологиите в автомобилостроенето отчита от една страна замърсяването, което е част от сигурността на живота, защото от ауспусите на автомобилите излиза рак, ако това го махнем настрани, отделните еврокатегории отчитат не само замърсяването, което автомобилът причинява, те отчитат и сигурността. Защото в последните години, ако отворим елементарна техническа литература, ще видим, че автомобилите, произведени с по-високите технологични норми, те са и с 60-70% по-висока сигурност“, обясни Горанов.
Той обяви още, че категорично не е съгласен с мотивите на президента, че бедността е фактор на управлението. „Бедността е фактор и на личното отношение към себе си. Защото ниското образование, нежеланието за работа – всичките тези неща са елемент на бедността“, добави финансовият министър.
преди 6 години За всички касови бележки, за всички стоки трябва да е така. Не само за горивата. Чисти сметки - добър бизнес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ами какъвто народа такъв и финансовият министър ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Горанов е умен като две ремаркета с пуйки. На все повече хора им просветва, че проблема с ценообразуването на горивата не е при бензиностанциите. Какво ли не правят за да е комфортно на златното момче.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Като се замисля.. прав е горанов. Трябва да е на автомобил ГОто, че да улесни колегата му с 0.5 мозъчни клетки от мвр само и единствено до проверка на ГО с камера и при катастрофа. Щото заплати на катаджии не плащаме. Те работа по улиците нямат.Само, че проблема по проверката е на КАТ, не на ГОплатците и за по-лесно менда менти тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ще предложа да задължим всеки търговец на дребно на горива, когато издава касов бон, да посочва на отделен ред акциза, ДДС, както и цената на горивото без косвените налози. Със съответните законодателни изменения можем да отидем и по-напред и да се посочва и търговската надценка в касвата бележка, обясни още министърът.Този говори колкото да не заспи. Или ни приспива нас. Няма възможност да си чукеш на апарата някакви си редове с каквото ти скимне. Да натисне продавачите на ФУ да го вградят, когато видят продажба от данъчна група В :) а не да мъчи продавачите или писачите на софтуер за продажби Като четеш ф-ра на ЧЕЗ или топлото колко отива в държавата ясно ли е ? Черешар разбиращ от пушене ...Нямам думи вече отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Това сътвориха като опорна точка след протестите от неделя !!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години гусин горанов говори пълни глупости, когато казва, че всеки, който има книжка трябвало да има ГО.НЕ! Всеки, който шофира трябва да има ГО, а не всеки който има книжка.И другия въпрос - когато в едно семейство има 3 коли и двама шофьора, кое е по-изгодно? 3 ГОта или 2 ГО-та?Гусин горанов ще каже, да ама не всички семейства имат по 3 коли, да ама с една лична ГО можеш да караш и чужди коли - служебна, наемна и всякаква друга. И ей тука застрахователите започват да му слагат думичките за 1 шофьорска книжа = 1 ГО в устата.Санкцията за автомобил без ГО е за собственика към момента. Но последствията при ПТП без ГО са за шофьора. Обикновено с регресивни искове.. Процедура при кражба си има и сега.А ризова, тази дърта кукумявка, трябва вече да се пенсионира. За 6 бинки на месец има и по-умни журналистки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Пълни глупости! А ще пише ли през колко и кои търговци на едро е минало горивото преди да се озове в резервоара на колата? Какво ще попречи на веригите бензиностанции да купува "скъпо" от свързана с тях фирма. Така големите печалби ще остават в нея, а бензиностанцията ще отчита минимални или никакви надценки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ех тоя златев златен ни стана.Няма ли някой журналист да изкара данъчните складове? отговор Сигнализирай за неуместен коментар