Промените при задължителната застраховка „Гражданска отговорност“ (ГО) и въвеждането на системата "бонус-малус" предвиждат по-лошите шофьори да плащат повече, а добрите да получават 25% отстъпка от гражданската си отговорност, ако 7 години са карали без нарушения или катастрофи.
Мнозина обаче питат защо малус точки ще се пишат и на автомобилите. Целта е да няма злоупотреби, заяви пред Нова телевизия Николай Петров, началник на отдел в Комисията за финансов надзор (КФН).
„Основният принцип, по който трябва да се работи, е на базата на собственика, т.е. аз притежавам една кола и оттук нататък пътнотранспортните произшествия и наказания се пишат на моя сметка, независимо кой управлява колата. Ако под някаква форма малусът не бъде прикачен и към автомобила, начинът за заобикаляне на системата би бил много по-лесен”, обясни той.
Николай Петров обясни, че точки се пишат на автомобила и в Румъния само за служебните коли.
„Бонусът се трупа с времето. Трябва да е минала една година и се слиза с един клас надолу. Системата предвижда, че се взима по-лошият клас от този на собственика и от този на автомобила”, каза още Петров.
„Шофьорите са наказани само, ако са собственици или сключват „Гражданска отговорност”. Системата ни е направена така, че ако вие цял живот карате чужди автомобили и нямате собствен, вие никога няма да усетите системата "бонус-малус", защото никога няма да сключите "Гражданска отговорност".
Ние не можем да създадем 100% справедлива система в ситуация, в която обстоятелствата са несъвършени”, уточни той.
преди 6 години При СЪДЕБНИ ПРОИЗНАСЯНИЯ се вменява ВИНА и ОТГОВОРНОСТИ НА ВОДАЧА извършил ПТП-то, а не на АВТОМОБИЛА на когото е издадена ПОЛИЦАТА. Напрактика ВОДАЧА е без ГО!!! ГО има НЕУДУШЕВЕНИЯТ ПРЕДМЕТ който се използва от водача като средство за предвижване!ЛИПСАТА НА ЗАСТРАХОВКА ПОКРИВАЩА ОТГОВОРНОСТА НА ВОДАЧА ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ ДА СЕ ИЗМУШВАТ КАТО МОКРА ВРЪВ И НЕ ПЛАЩАТ ИМУЩЕСТВЕНИ И НЕИМУЩЕСТВЕНИ ЩЕТИ причинени от НЕГОВОТО виновното поведение, ЗАТОВА И ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ НЕ СЕ ЯВЯВАТ В СЪДА И НЕ НОСЯТ ОТГОВОРНОСТИТЕ КОИТО СА РАСПИСАНИ НЕ НА ВОДАЧА , а на АВТОМОБИЛА МУ!!Така в действителност тези 3 005 000 полици с ГО направени на АВТОМОБИЛИ са НИЩОЖНИ , защото предмета на застраховането е субект който НЕ МОЖЕ ДА НОСИ ОТГОВОРНОСТИ за пречинените при ПТП щети!!ЖИВЕЕМ В ДЪРЖАВА НА АБСУРДА И ПЛАЩАМЕ ЗА ОТГОВОРНОСТИ НА АВТОМОБИЛИТЕ които караме и които не съществуват като такива в правовия мир, а в същото време при настъпване на ПТП , СОБСТВЕНАТА НИ ОТГОВОРНОСТ остана НЕПОКРИТА!!!Само едни тотално неграмотни ЗАКОНОТВОРЦИ могат да ни вкарат в подобен филм на абсурда! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Нямам какво да добавя към написаното от крас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А защо джигитите за които пишеш карат фирмени коли ??ЧЕ КАК ДА НЕ КАРАТ КАТО ДОБРОСЪВЕСТНИЯ ВОДАЧ И ДЖИГИТА ПЛАЩАТ КАТО ПРЕЗ СОЦА ЕДНИ И СЪЩИ ПРЕМИИ!!Според малоумничещият в статията "специалист" отговорен е АВТОМОБИЛА , а не управляващият го ВОДАЧ !!С ТЕЗИ ПАРТИЙНИ НАЗНАЧЕНИЯ БЕЗУМИЯТА ОСТАНАЛИ ОТ ВРЕМЕТО НА СОЦА НЕ САМО НЕ СЕ ПРОМЕНЯТ , НО И СЕ "УСЪВЪРШЕНСТВАТ" !!Не знам докога ще ни управляват такита *** същества! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години До моменте имаше само едно безумие - ЗАСТРАХОВАШЕ СЕ ОТГОВОРНОСТТА НА АВТОМОБИЛА , а не на ВОДАЧА!!С извратеното си мислене такива като този "СПЕЦИАЛИСТ" безумието се доусъвършенство с налагането на системата МАЛУС на "ВИНОВНИЯ" АВТОМОБИЛ , който е дамгосан и носи "ГРЕХА СИ" дори и при смяна на собствеността. ПРОБЛЕМА Е ЯСЕН Едно е да се сключват над 3 милиона застрахователни полици на АВТОМОБИЛИ , съвсем друго е това да се прави на 1,5 МИЛИОНА АКТИВНИ ВОДАЧИ. Ако се прави така както трябва да бъде и се застрахова ОТГОВОРНОСТТА НА ВОДАЧА , а не на неудушевеният предмет който той управлява , ще се стигне да ДВОЙНО НАМАЛЯВАНЕ НЕ САМО НА ПОЛИЦИТЕ , НО И НА ПРЕМИИТЕ КОИТО ПОСТЪПВАТ ПО ТЯХ. Ясно е какво ще настъпи на един НЕРЕГУЛИРАТ ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН ПАЗАР КАТО НАШИЯ - ФАЛИТИ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ КОМПАНИИ, които са се нароили като гъби след дъжд.Заради липсата на РЕГУЛАЦИИ са се нароили не само застрахователни компании но и ТЪРГОВСКИ ДРУЖЕСТВА НАРЕЧЕНИ БОЛНИЦИ, КОИТО ИЗТОЧВАТ НЗОК СЪС СКЛЮЧЕНИТЕ С НЕЯ ДОГОВОРИ. За енергетиката да не говорим. И там ЗАРАДИ ЛИПСАТА НА РЕГУЛАЦИИ плащаме цената на РАЗПОЛАГАЕМИТЕ МОЩНОСТИ , А НЕ НА ПОТРЕБЕНИЯ ТОК.Отношението на РАЗПОЛАГАЕМИ МОЩНОСТИ , към ПОТРЕБЕН ТОК е 3/1 !!!!!РЕПУБЛИКАТА СЕ Е ПРЕВЪРНАЛА В ЕДНА ОГРОМНА ФИНАНСОВА ПИРАМИДА В КОЯТО ПЪРХАТ ПАРАЗИТСТВАЩИ ЗА НАША СМЕТКА ЗАСРАХОВАТЕЛИ , ТЪРГОВЦИ НА ЗДРАВЕ , ПРОДАВАЧИ И ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА ЕНЕРГИЯ!Колкото по голяма става тежестта по поддържане на тази ФИНАНСОВА ПИРАМИДА , толково повече се товари данъкоплатецет , пред който се заформят две опции - ИЛИ ДА НАПУСНЕ ТАЗИ ИДИОТСКА СИСТЕМА , ИЛИ ДА ИЗПАДНЕ В СЪСТОЯНИЕ НА НЕВЪЗМОЖНОСТ ДА БЪДЕ ЧАСТ ОТ НЕЯ и се присъедини към групата на преминалите в другото измерение.НУЖНА Е ПРОМЯНА В РЕГИСТРАЦИОННИЯ РЕЖИМ НА КОМПАНИИТЕ , като при носене на риска да бъдат привлечени и ИСТИНСКИ ПРЕЗАСТРАХОВАТЕЛИ , а нетакива като пръхналата се от нищото ОЛИМПИК и ПОДОБИЕ С КОИТО Е ПЪЛЕН ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯТ НИ ПАЗАР.Тези "СПЕЦИАЛИСТТИ" от КФН не само нямат качествата , но и желанието да извършат тази реформа.РЕФОРМАТА ТРЯБВА ДА ЗАПОЧНЕ ОТ ТЯХ !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А във Великобритания ГО-то върви по човек - плащаш си твоята и ако искаш карай всеки ден различна кола. Цената отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Шофьорите са наказани само, ако са собственици или сключват Гражданска отговорност. Системата ни е направена така, че ако вие цял живот карате чужди автомобили и нямате собствен, вие никога няма да усетите системата "бонус-малус", защото никога няма да сключите "Гражданска отговорност".Карайки кола на лизинг или рент-а-кар или фирмена кола ставаш недосегаем.Няма да сбъркам, ако кажа, че повечето джигити карат фирмени коли.Лични коли обикновено карат възрастните хора или семейства с деца, които в болшинството си са примерни водачи и нарушители по-изключение отговор Сигнализирай за неуместен коментар