Трябва да се инвестират между 900 млн. лв и 1 млрд. лв в БДЖ, за да имаме железница, която да можем да покажем на Швейцария, Германия и Австрлия, заяви в интервю пред БНР бившият изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ Християн Кръстев във връзка с днешните оставки на ръководството на холдинга.
Кръстев припомни, че през 2017 г. банките запорираха сметките на белезниците и дълго време се търсеше начин за предоговаряне.
Той изтъкна, че проблемът е бил решен много бързо и много адекватно, но не по желание на ръководството, на министъра или на това правителство.
„Според мен имаше натиск от Германия, защото немските банки вече губеха търпение, натиснаха българското правителство и взеха решение, че ще отделят пари от бюджета за погасяване на задълженията на холдинга“, сподели Кръстев.
По негово мнение проблемът на БДЖ е в липсата на развитие на железницата – „липсва нов подвижен състав, удобен за пътниците, така че да се пътува бързо и удобно, а не само от хората, които разчитат на отстъпки“.
Мениджърските решения в БДЖ са били „много грешни“, според бившия ръководител:
През 70-те железниците са имали стари, но поддържани, локомотиви и вагони. Тогава е взето решение за инвестиране на над 1 млрд. долара в тях, припомни той.