Земеделието е бизнес и занаят, за който са необходими много години. Нужно е време, търпение, енергия и ресурс, за да се видят плодовете на една инвестиция в сектора. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Оля Антонова, управляващ съдружник в компанията за производство на малиново вино „Трастена“.
Тя бе гост в предаването „Бизнес среща“, чийто водещ по повод третия рожден ден на Bloomberg TV Bulgaria беше Теодора Тодорова, собственик на TeddyHoney.
В момента производителите имат достъп до всякаква информация и промени има ежедневно, заяви Оля Антонова.
„Работници за земеделие у нас се намират изключително трудно. Условията в България не са много изкушаващи за тях и те заминават за Европа. Винаги основен проблем остава намирането на средно и високо ниво управленски персонал. Това не е свързано с финансовото възнаграждение, а по-скоро с квалификация“, допълни тя.
И посочи колко е важно, преди човек да реши да се занимава със земеделие, да е сигурен, че има къде да реализира реколтата си.
„Най-съществена за един продукт остава неговата опаковка. Добре е повече бизнеси да се обръщат към професионалисти, когато става въпрос за дизайн и маркетинг, защото иначе това може драматично да се отрази на дейността им“, препоръча тя.
Как ще се развива земеделието в Европа след 2020 година и какви промени да очакват фермерите в Общата селскостопанска политика (ОСП)? Какви са възможностите за дигитализация в сектора? Разберете на 9 ноември по време на събитието „Клуб Инвестор – Агробизнес.