Столична община залага в договорите си за ремонти през последните години санкции, които са безпрецедентни за цяла България и за цялата история на страната за последните десетилетия. Нито предишно правителство, нито общината са салагали подобни санкции и като процент от размера на целия договор, и като абсолютни санкции. Това заяви в ефира на Българска национална телевизия (БНТ) председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков.
Коментарът му е провокиран от общественото недоволство по повод строителните действия в централната градска част на София.
Герджиков припомни за глобата от 100 хил. лв, която столичният кмет Йорданка Фандъкова наложи на консорциума от фирми, който извършват строителния контрол на "Графа" и градинката на църквата "Св. Седмочисленици".
Фирмата, която осъществява ремонта на улица „Граф Игнатиев“ пък е глобена с 50 хил. лв за три дървета, които са били неправомерно третирани в рамките на този строеж.
На въпрос от страна на водещия защо е нужно да се стига до санкции Герджиков заяви, че няма как да се знае една фирма предварително как строи.
По думите на Герджиков всички проблеми в социалните мрежи са нагнетявани тогава, когато даден обект е бил в строителна фаза.
„Така беше и с ремонта на бул. "Дондуков" и с площад Руски паметник, с "Цариградско шосе" и с бул. "Витоша". Важен е крайният резултат от ремонтите и е важно да не се спекулира с междинния резултат“, каза той относно огромната вълна обществено недоволство, която заля управата на столицата. Председателят на Столичния общински съвет обаче е категоричен, че санкциите, които се налагат на некоректните строители не са следствие на градското недоволство, а в резултат на ежедневния контрол.
"Контрол на контрола" е своеобразен отговор на популярния термин "ремонт на ремонта" , добави Герджиков.
преди 6 години анонимни , анонимни колко да са анонимни ... миналата година , един и същи възпълен (на око около 140-150кг) с тъмносин рендж ровър с полицейска подредба на номера , ръкомахаше сутрин на всички видове кърпежи и ремонти около арена армеец , шипчеснки проход , булевард брюксел . някъде четох , че собственика на посочената фирма е спечелил проекти за ремонти от СГО за над 10млн. и го глобиха 100хил. за некачествени ремонти :))) . бяха изкарали и информация за лично приятелство с бай х*й от врмето когато кметуваше ... и като гледам колко бездарно организират движението на различни места където уж за по-добро променят абсолютно ви подкрепям , че просто нямат знанията за това . та споменатия всяка година си *** ремонти с различни фирми ...s3 ... не си прав , има достатъчно примери за качествено пътно строителство в БГ . просто тук в софия са се окопали една дузина гроб-арски фирми , щото са най-тлъстите поръчки като пари и лапат ... виж изпълнение на пътно строителство разград виж изпълнението на пътя към своге или надлеза надежда ... значи едни и същи критерий могат да се изпълняват от фирми в БГ а други не могат да ги изпълняват ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Еее, струва ми се, че няма как да стане. Това е строителният сектор...себестойността на продукцията е ниска(сравнено с крайната цена), имат си достатъчно марж, включили са си и глобите в цената. Отделно са едни анонимници, които да застанат с името и лицето си, за да гарантират за качеството, днес ги има, утре вече са фалирали. Проблемът им е, че просто не знаят и не могат да направят качествено нещата...просто го нямат знанието за това. Та някое време, като се покачат значимо изискванията и обществения натиск, тогава наистина може да няма кандидати, защото просто няма да могат да изпълнят проекта, чисто технически. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Това с обжалването на глобите е по-малкия проблем. По-големия проблем е ако на фирмите им писне да ги дерат с глоби и просто престанат да поемат такива поръчки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А дали пък не ги обжалват и накрая отпадат тези глоби ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар