По предложение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията правителството прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив.
Процедурата е открита с решение на Министерски съвет от 30 декември 2016 г. с концесионер участника в процедурата за предоставяне на концесия – Обединение (Консорциум) между „Хайнан” и „Пловдив Еърпорт Инвест”. Класираният на първо място участник е информирал за невъзможността да сключи концесионен договор, съобщават от пресслужбата на кабинета.
Новият министърът на транспорта Росен Желязков предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив миналата седмица. Мотивите за решението са, че процедурата следва да бъде съобразена и проведена в съответствие с новия Закон за концесиите, с който се въвеждат разпоредби на европейска директива за възлагане на договори за концесии. Настоящата процедура за възлагане на концесия на летище Пловдив беше открита и проведена по правилата на отменения Закон за концесиите, обясниха от транспортното министерство.
С днешното решение правителството посочва, че процедурата е открита и следва да приключи при условията на отменения Закон за концесиите.
Законът за концесиите (отм.) поставя в оперативната самостоятелност на концедента (Министерския съвет) да реши дали да предложи на класирания на второ място участник в процедурата да сключи концесионния договор.
Налице е съществена разлика в офертите на участниците, класирани съответно на първо и второ място, посочва се в решението на кабинета – по размер на инвестициите, на концесионното плащане.
Новият Закон за концесиите е приет след приемане на решението на Министерския съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия на летище Пловдив. Икономически и правно оправдано е процедурата за предоставяне на концесия на летище Пловдив да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите.
Концесионният договор е дългосрочен, установява трайна връзка между страните, като очакванията са за сериозни инвестиции, развитие на летището и подобряване на качеството на летищните услуги. Това предполага устойчивост на договора, посочва се в мотивите към решението на кабинета.