IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нова маркетингова кампания ще привлича туристи от Китай

За периода януари - юли тази година посещенията на китайски туристи у нас са близо 15,5 хил.

16:31 | 21.09.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Министерството на туризма подготвя маркетингова кампания за привличане на гости от Китай, която ще бъде реализирана през следващата година. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с китайски бизнесмени и инвеститори, която се проведе днес в София, съобщават от ведомството.

В разговора са участвали Пинг Лиу, президент на Брайт Фууд Груп, Шаохуа Пу, председател на борда на директорите на Брайт Дайъри и други представители от компанията. От 10 години компанията произвежда и разпространява на китайския пазар кисело мляко с бранда "Момчиловци", а от 4 години участва в организацията на едноименния фестивал на киселото мляко у нас. Пинг Лиу подчерта, че "Момчиловци" е известно на над 150 млн. китайци и е най-популярното кисело мляко в Китай. 

Китай е изключително важен за туризма в европейски мащаб, работим целенасочено за популяризиране на България като туристическа дестинация на пазар Китай, е посочила Ангелкова.

Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език след обновяването му през 2019 г.

Тази година сред основните фокуси в Европа е инициативата „2018 г. – Година на туризма ЕС – Китай“.

Потенциалът на китайския пазар е огромен и се очаква в следващите години пътуванията на китайските туристи непрекъснато да се увеличават, заяви министър Ангелкова. Тя информира събеседниците си, че Министерството на туризма разработва и специален продукт за далечни пазари, с който да се популяризират възможностите за туризъм в региона. Това е т.нар. „Балкански маршрут“, който е съвместен проект между 11 страни от Балканите-България, Сърбия, Румъния, Сърбия, Турция, Черна гора, Хърватия, Албания, Босна и Херцеговина, Словения и Република Македония.

През миналата година в Шанхай бе открит първият български туристически информационен център, припомни министър Ангелкова. В момента се работи по подготовката за откриване на център в Пекин и се проучват възможностите такива обекти да има и в други китайски провинции.

В периода януари - юли тази година посещенията на китайски туристи у нас са близо 15,5 хил., като това нарежда Китай на 32-о място сред водещите страните за входящ туризъм в България, каза министър Ангелкова, посочвайки, че възможностите са много по-големи. През 2017 година посещенията от китайски гости бяха над 26,2 хил., тогава бе отчетен ръст от 41,2% в сравнение с предходната година. Пинг Лиу посочи, че страната има потенциал с всяка година да удвоява посещенията си от китайски туристи. Двамата заявиха готовност за подкрепа и организиране на съвместни инициативи, които ще допринесат за обмен на туристи между двете държави.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:54 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още