IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо не се случва приватизацията на БДЖ?

Активите и пасивите не са разделени и купувачът не е наясно дали няма да вземе стара техника, много работници и големи задължения, посочи експерт

12:54 | 11.09.18 г. 12
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Железопътният транспорт в пътнически и товарни услуги има намаляващ дял и намаляващо качество. Няма реална визия и реално финансиране на железопътния транспорт в частта, която е свързана с обществената му роля. Това обяви доц. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Той посочи и причините за неслучващата се приватизация на БДЖ.

"Не е ясно този, който ще купи БДЖ, какво купува, тъй като активите и пасивите не са разделени. Бяха наети консултанти, усвоиха се средства, но реално никой не иска да купува нещо, което не знае какво е, смята Ананиев и посочи, че купувачът ще разполага със стара техника и много работници, като вероятно ще изплаща големи задължения.”

Представителят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи смята, че метрото в София трябва да се разширява и да се изграждат нови станции.

"Метрото като организация и бизнес не трябва да спира, а да се разширява, тъй като жителите на София вече са над 2 милиона. Ръководството на метрото успява не само да усвоява средства, а и да осигурява транспорт", посочи Симеон Ананиев и прогнозира, че вероятно след време софийското метро ще стига до Владая, Перник или Елин Пелин.

Повече от разговора вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:54 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

9
rate up comment 2 rate down comment 0
michaelis12
преди 6 години
не знам в Австрия АДЖ и в Германия ГДЖ също инв Чехия, Унгария, Полша влаковете са доста добре в Китай да не гояорим а в Китай е комунизъм с държавни желвзници ..... дай некой пример дет са частни, да видиме как са ......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
michaelis12
преди 6 години
не не требе да се случва .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
bgMan
преди 6 години
От няколко месеца съм във Франция заради едни сложни машини за логистика.Всеки работен ден минавам покрай един голям железопътен възел в Аниче, близо до Сомеин. Там почти винаги има много големи влакови композиции. Вагоните им са все много стари, около 20-30 годишни. Като ги видя наистина си спомням българските стари товарни влакове. Днешната композиция беше с големи стоманени заготовки за валцуване.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 2
Стоян Петров
преди 6 години
Трябва да се случи, защото иначе ще бъдем принудени на всеки десетина години да вадим от бюджета поне милиард, за да и покриваме дълговете. Преди време когато запиташ, кой е най-големия длъжник на планетата ти отговаряха -Бразилия. Само просветените знаеха, че всъщност това са японските държавни железници.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 5
Money
преди 6 години
Хубаво е да има няколко големи държавни предприятия в България, които да имат затихващи функции, но да гълтат маса пари. Така ще ни напомнят колко лошо нещо е комунизъма LOL
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 2
888
преди 6 години
Защото БДЖ за незнаещите означава - Български ДЪРЖАВНИ железници.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 19 rate down comment 7
Sandy
преди 6 години
БДЖ, НЕК и Здравната каса са източени и на червено общо 10 млд. Повечето общини също са на червено, общо няколко милиарда. Общия дълг е над 52 млд. Пенсионните фондове са празни, с парите в тях били купени ценни книжа, Господе! Лошите кредити са над 20%, а според злите езици над 30%. Сделките с оръжие секнаха, износа рязко намаля, повечето инвеститори избягаха, а имотния балон, на който се крепеше държавата гръмна. Лихвите по кредитите, без много шум се покачват, цените на жилищата падат. Има още много недовършени жилищни сгради, а парите на хората са взети предварително на зелено. На всичко отгоре има и политическа нестабилност, която води към предсрочни избори, после месеци наред със служебно и накрая пак нищо, защото пак крадци и разбойници ще дойдат, то само такива има в наличност, все бандити рожби на Държавна сигурност, все продажници на чужди служби и държави, антибългари и национални предатели. Обречени сме и Всевишният да е българин, не може да ни помогне, до там я докарахме.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 5
michaelis12
преди 6 години
добре, а що требе да се случва ?! у Франжия, Германия, Австрия, Китай, Русия дан би влаковете да са на частници ?! а как изглеждат в сравнение с наще еббиу майкката и повтарям са ДЪРЖАВНИ .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 1
redcretin
преди 6 години
Прилапахте пак едни пари - и насреща кръгла нула.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още