Железопътният транспорт в пътнически и товарни услуги има намаляващ дял и намаляващо качество. Няма реална визия и реално финансиране на железопътния транспорт в частта, която е свързана с обществената му роля. Това обяви доц. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи и причините за неслучващата се приватизация на БДЖ.
"Не е ясно този, който ще купи БДЖ, какво купува, тъй като активите и пасивите не са разделени. Бяха наети консултанти, усвоиха се средства, но реално никой не иска да купува нещо, което не знае какво е, смята Ананиев и посочи, че купувачът ще разполага със стара техника и много работници, като вероятно ще изплаща големи задължения.”
Представителят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи смята, че метрото в София трябва да се разширява и да се изграждат нови станции.
"Метрото като организация и бизнес не трябва да спира, а да се разширява, тъй като жителите на София вече са над 2 милиона. Ръководството на метрото успява не само да усвоява средства, а и да осигурява транспорт", посочи Симеон Ананиев и прогнозира, че вероятно след време софийското метро ще стига до Владая, Перник или Елин Пелин.
Повече от разговора вижте във видео материала.
преди 6 години не знам в Австрия АДЖ и в Германия ГДЖ също инв Чехия, Унгария, Полша влаковете са доста добре в Китай да не гояорим а в Китай е комунизъм с държавни желвзници ..... дай некой пример дет са частни, да видиме как са ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години не не требе да се случва ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години От няколко месеца съм във Франция заради едни сложни машини за логистика.Всеки работен ден минавам покрай един голям железопътен възел в Аниче, близо до Сомеин. Там почти винаги има много големи влакови композиции. Вагоните им са все много стари, около 20-30 годишни. Като ги видя наистина си спомням българските стари товарни влакове. Днешната композиция беше с големи стоманени заготовки за валцуване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Трябва да се случи, защото иначе ще бъдем принудени на всеки десетина години да вадим от бюджета поне милиард, за да и покриваме дълговете. Преди време когато запиташ, кой е най-големия длъжник на планетата ти отговаряха -Бразилия. Само просветените знаеха, че всъщност това са японските държавни железници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Хубаво е да има няколко големи държавни предприятия в България, които да имат затихващи функции, но да гълтат маса пари. Така ще ни напомнят колко лошо нещо е комунизъма LOL отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Защото БДЖ за незнаещите означава - Български ДЪРЖАВНИ железници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години БДЖ, НЕК и Здравната каса са източени и на червено общо 10 млд. Повечето общини също са на червено, общо няколко милиарда. Общия дълг е над 52 млд. Пенсионните фондове са празни, с парите в тях били купени ценни книжа, Господе! Лошите кредити са над 20%, а според злите езици над 30%. Сделките с оръжие секнаха, износа рязко намаля, повечето инвеститори избягаха, а имотния балон, на който се крепеше държавата гръмна. Лихвите по кредитите, без много шум се покачват, цените на жилищата падат. Има още много недовършени жилищни сгради, а парите на хората са взети предварително на зелено. На всичко отгоре има и политическа нестабилност, която води към предсрочни избори, после месеци наред със служебно и накрая пак нищо, защото пак крадци и разбойници ще дойдат, то само такива има в наличност, все бандити рожби на Държавна сигурност, все продажници на чужди служби и държави, антибългари и национални предатели. Обречени сме и Всевишният да е българин, не може да ни помогне, до там я докарахме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години добре, а що требе да се случва ?! у Франжия, Германия, Австрия, Китай, Русия дан би влаковете да са на частници ?! а как изглеждат в сравнение с наще еббиу майкката и повтарям са ДЪРЖАВНИ ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Прилапахте пак едни пари - и насреща кръгла нула. отговор Сигнализирай за неуместен коментар