Само около 35% от пътната мрежа в България е в добро и средно добро състояние. Финансирането на ремонтните дейности остава основният проблем, както и неправилно определяните приоритети при изразходването на средствата.
Това каза инж. Ясен Ишев от Научно-техническия институт по транспорт в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Ремонтните дейности на пътищата у нас често се правят прибързано, основната цел е строежът на нови. Именно разходите за тях изместват и фокуса от необходимите ремонти. Средствата за пътната мрежа в страната не са достатъчно и не се разпределят ефективно“, смята той.
Инженерът посочи, че има множество симптоми за занижаване на изискванията към фирмите, извършващи строителни или ремонтни дейности, и добави, че пример за това са множеството нови пътища, които имат нужда от ремонт месеци след пускането им в експлоатация.
Според него България има възможност да привлече експерти, за да подобри процеса, а все пак такива има в екипите и към момента.
Ясен Ишев информира, че въвеждането на тол таксите се движи в срок. Очаква се до края на годината те да са факт за автомобилите под 3,5 т, а след средата на 2019 г. да се въведат и за тежкотоварните.
Повече от разговора вижте във видео материала.
преди 6 години Нормално е в такъв случай да се зададе ритирическия въпрос: а има ли нещо добро ,което да се е случило в България през последните десет години от когато на власт в страната е ББ? Нима има европейска страна , която да ни заплашва че може да ни отнеме последното место по някои от жизнено важните икономически и социални показатели в ЕС? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Смешки, те са незаконни въобще - за граждани на страната :) На практика е двойно облагане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Винетките да поевтинеят до 35% от сегашната цена, това би било справедливо! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Аз наистина не разбирам - изведнъж, след катастрофата в Своге, "открихме", че се строи некачествено и даже опасно. Сякаш даже сме изненадани. Форумите, Фейсбук и въобще навсякъде от години е пълно с примери за липса на качество. Сега, след като умряха 17 души и се разшумя, се появиха нечувани до момента организации за експертиза на асфалтови смески, пътища и т.н.Къде бяхте досега, барабар с журналистите, та толкова години мълчахте?Все едно никой освен обикновените хора не кара кола - сякаш с въртолети всички пътувате и никога не сте виждали вълните по Тракия, реките и локвите по Ихтимнаско-Вакарелския участък, като стане катастрофа там пък, на практика няма алтернативен "първокласен" път. Пътят Ябланица-Луковит-Плевен има коловози от тирове и няма маркировка или е едва забележима, Северната тангента по надлезите е сякаш качваш тротоара зад блока и това е само началото на дълъг списък!Истината е, че нито новото, нито ремонтите на старото са качествени. Една статийка на Спаси София веднъж на месец пролет не прави. Пък като сте специалисти и ходите напред-назад - пишете. Нали за това са медиите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "Ясен Ишев информира, че въвеждането на тол таксите се движи в срок. Очаква се до края на годината те да са факт за автомобилите под 3,5 т..."Грешка на езика, на печата или...? До колкото си спомням за автомобилите под 3,5 тона няма да има ТОЛ, а винетка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар