Общият брой на регистрираните електрически и хибридни превозни средства в страната от всички категории е 6808 бр. От тях леки автомобили изцяло електрически са 554 бр., което е ръст от над 600% за последните 5 години. Това заяви заместник-министърът на икономиката Лъчезар Борисов при представянето на първия по рода си български електрически автомобил, произведен от „Син карс", съобщават от Министерството на икономиката.
На официалната церемония собственикът на „Син карс интернешанъл" инж. Росен Даскалов представи шосейна версия на първия български електрически автомобил, състезателен автомобил и концепция за мултифункционален и компактен градски електромобил, който е планирано да се произвежда у нас и да се изнася в чужбина. По думите на собственика новият L City е изцяло насочен към бъдещето и именно затова от него ще се предлага единствено електрическа версия.
Зам.-министър Борисов посочи, че автомобилното производство е един от приоритетните високотехнологични сектори с голям потенциал за развитие на експорта, заетостта и регионалната икономическа активност. „Около 170 компании произвеждат части и системи за основните автомобилни производители и генерират заетост за над 40 000 души в България", каза още той.
Борисов подчерта, че производството на български електромобил е сред приоритетите и изцяло съответства на насоките на провежданата икономическа политика за насърчаване на инвестициите в нови иновативни производства при осъществяването на Иновационната стратегия за интелигентна специализация, както и за развитие на електрическата мобилност у нас.
„Полагаме усилия за създаване на благоприятна среда за развитие на тези процеси. Политиката на Министерство на икономиката е насочена към насърчаване създаването, развитието и внедряването на иновациите, към развитието на високотехнологични производства и интензивни на знание услуги с оглед изграждане на конкурентоспособна икономика“, изтъкна той.
Икономическият заместник-министър добави, че е налице устойчива тенденция в развитието на електрическата мобилност у нас и въпреки че чистите превозни средства в страната все още не са достигнали съществен пазарен дял, не може да се пренебрегне постигнатия напредък.
„С оглед създаване на устойчива платформа за развитие на сектора в дългосрочен план, създадена е междуведомствена работна група за разработване на Национална програма с Пътна карта за развитие на електрическата мобилност до 2025 г. и хоризонт до 2030 г.“, завърши той.